Wanneer zijn gluten toegestaan?

Dames,

Als het om gluten (uit granen ed) gaat, lees ik veel tegenstrijdige adviezen. Mag een kindje van 6 maanden volgens jullie al gluten, bijvoorbeeld in de vorm van meergranenpap of een broodkorst om op te sabbelen?

Hoor graag jullie mening! Groetjes, Faye

Gluten mogen vanaf 7 maanden. Eventueel mag je als na 6 maanden ander eten goed gaat al van een broodkorst laten sabbelen, tenminste als er geen allergierisico is.

Wij waren op de 6 maanden controle bij het CB. Ze zeiden bij 4,5 maand dat je pas met 6 maanden mocht beginnen met bijvoeden (wij waren al begonnen) En met 6 maanden mochten we hem opeens boterhammen met jam en dergelijke gaan geven.
Dus jasper is nu 7 maanden en smikkelt iedere lunch een boterham naar binnen met beleg.

Liefs Jen

Dag dames,
Ik las jullie berichtjes over gluten. Toeval wil dat ik een online discussie heb georganiseerd die vanaf vandaag van start gaat over glutenintolerantie. Ik heb experts, zoals (kinder)artsen en wetenschappers uitgenodigd om mee te doen aan deze discussie. De discussie zelf gaat over het testen of iemand glutenintolerantie heeft of risico heeft  om glutenintolerantie op latere leeftijd te ontwikkelen. Als je dit zo vroeg mogelijk met een test zou kunnen vaststellen, kun je het dieet van je baby daarop aanpassen. De experts willen daarom graag weten of er behoefte is aan zo'n test en welke vragen er door worden opgeroepen. Op het forum kun je vragen stellen aan de experts en je mening geven over het onderwerp. Als jullie interesse hebben, ga dan  voor meer info en de discussie naar flaironline.

Hopelijk vinden jullie dit een leuk initiatief!

Groetjes, Eefje

Terug
Bovenaan