wanneer zijn jullie begonnen met soep,gefen,koekje,sap gefen en danoontje en wanneer mogen de babys

quote: adama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2009 20:03:53'));

hallo allemaal op welke maanden mag een baby danoontje,soep,koekje,sapjes,boterham, en wannneer mogen ze met ons ontbijten
groetjes adama

Vanaf een maand of zeven mogen ze oefenen met broodkorstjes...
Dat ontbijten duurt nog wel even dan....
Tenzij je dadelijk met 6 maanden ofzo met pap gaat beginnen dan kun je dat natuurlijk in een bordje doen en met een lepeltje voeren.
Danoontje geef ik nu nog niet met 15 maanden zoals al gezegd in je andere topic, véél teveel suiker naar mijn idee, evenals koekjes daar ben ik ook niet snel mee.
Als hij 1 keer in de week een koekje krijgt is het veel, ik geef liever fruit of rozijntjes of een volkoren soepstengel daar is hij net zo blij mee. En dat scheelt ook weer voor zijn tandjes!
Maar je hebt Nijntje koekjes die je vanaf 6 maand mag geven (volgens de verpakking)
Sapjes (in ons geval thee) ben ik pas mee begonnen toen de 3 uur fles eraf was en dan dronk meneer een paar slokjes en dan had hij alweer genoeg ervan.
Soep krijgt hij nu sinds een maand op zondag bij de boterham, ik pureer dan de soepgroente erdoorheen zodat het door de tuitbeker kan. Dat kliedert iets minder!

Groetjes Saskia

Groetjes Saskia

Pap vanaf 5 maanden met een lepeltje als ontbijt.
Toen ze ongeveer 8 maanden was een boterham bij de lunch.
Danoontje start vanaf een maand of 6.
En ze krijgt Liga 2e stap als koekje vanaf ongeveer 6 maanden.
Soep krijgt ze alleen een of twee hapjes vanaf ongeveer 10 maanden, daar zit veel zout in en dat is niet goed voor een baby.

Dit is mijn 2e dochter en die is wel eerder begonnen met snoep en koek dan mijn 1e, die ruim 1 1/2 jaar was toen ze echt een snoepje kreeg, maar ja de 2e ziet de 1e een koekje eten en dan wil zij ook. Ik ben daar nu dus wel makkelijker in als bij de 1e.

quote: adama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2009 20:03:53'));

hallo allemaal op welke maanden mag een baby danoontje,soep,koekje,sapjes,boterham, en wannneer mogen ze met ons ontbijten
groetjes adama

Hier zijn we met 6 maanden begonnen met groente, met 7 maanden met brood en fruit. Sapjes, koekjes en danoontjes deden we veel later, tegen dat ze een jaar of 2 waren. Er zit toch best wel veel suiker in en echt voeding geeft het niet.
Ontbijten ging al snel samen, maand of 7 waren ze toen.

dank jullie wel voor jullie reacties bij me eerste zoon van 5 jaar was ikbegonnen met4 maanden danoontje gefen 7 maanden soep gefen een hele bord soep bedoel ik dan met boterham erin middags pap ,water koekjes, ik was heel vroeg begonnen bij me dochter van bijna 6 maanden bij 12 maart wordt ze zes maanden.ben ik allleen met groente begonnen bij andere topic is dat te zien
groetjes adama

Terug
Bovenaan