wanneer zijn jullie gestopt met de laatste fles.

A

Anoniem

Guest
hallo,

even een vraagje Merel is nu negen maande. Was ik van de week bij het CB begon die vrouw erover dat ik de laatste papfles mag gaan laten vallen. Die krijgt ze om 19.00 en dan slaapt ze door tot 8.30.
ipv de fles mag ze dan na de groentehap van 17.00 een toetje.
Als ze maar 500cc melkproducten per dag krijgt. Red ze nu met papfles maar net. Ze krijgt 3 keer per dag opvolgmelk 150cc water   en 5 schepjes

Maar ik vind het zo vroeg om er al mee te stoppen.
OZu natuurlijk de groentehap later kunnen geven. Maar ik vroeg me even af wanneer jullie gestopt zijn met de papfles.
(die vrouw die me dit vertelde op het CB vind ik een beetje een muts)

HoiHoi,

Marissa zit iets anders in het ritme dan jouw kindje maar zij krijgt om 18.00 uur warm eten met een danoontje na. Dan krijgt ze om 21.30 een fles pap van 250 ml. Ze gaat om 22.30 uur naar bed. Die laatste fles ga ik zeker niet laten vallen want dan krijgt ze dus niets meer tussen 18.00 en 22.30 en dat is veel te lang. Verder slaapt ze gewoon goed op die fles. Ik zou gewoon doen wat goed voelt voor jou. Met negen maanden moet wel die fes gaan verdwijnen waar je ze wakker voor maakt maar de fles voor het slapen gaan is toch alleen maar heerlijk. En anders drinkt Marissa ook wel erg weinig en jouw kindje ook begrijp ik. Gewoon lekker geven!

groetjes

Linda

Mijn zoontje is 13 maanden en heeft vorige week zelf aangegeven dat hij hem niet meer wilde! Nadat hij twee avonden de fles van 230cc (die hij om 20 uur kreeg) weg duwde en geen slok gedronken had, zijn we ermee gestopt. Nu eet hij om 18 uur en krijgt hij om half 7 z'n toetjes. Daarna om 19.30 in bad, tanden poetsen en naar bed en dat gaat prima hoor!! Hij hoeft het echt niet meer. En na 1 jaar gaan ze ook in hoeveelheid minder eten he, dus kan wel kloppen dat hij hem niet meer wilde!

Je moet gewoon doen dat je kind zelf wilt, als zij haar papfles nog wilt, moet je hem gewoon blijven geven, ze willen hem op een gegeven moment vanzelf niet meer!!

Groetjes
Angel

Hoi,

Sophie (01-07-2007) krijgt ook nog steeds een fles voordat ze naar bed gaat, meestal drinkt ze nog wel 150 cc, richting 1 jaar hoeven ze nog maar 300cc aan melkproducten dus nu krijgt ze 's ochtends een fles met 130cc en broodje, 's avonds 150cc voordat ze naar bed gaat en na de groente een toetje van 100cc.
ruim voldoende dus. Van het CB moesten wij nu ook af gaan bouwen maar zolang ze met veel plezier de fles leegdrinkt vind ik het ook sneu om die niet meer te geven.
Ga hem dus heeeel langzaam afbouwen .

Doen wat jezelf fijn vind met de adviezen van het cb in je achterhoofd werkt volgens mij het beste!

Groetjes Caatje.

Terug
Bovenaan