Wanneer zijn jullie met fruithapje begonnen?

He meiden
Mijn kleine meid wordt 10 aug 4 mnd.
Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van fruithap?
Rond welke tijd deden/doen jullie dat?
Is dat ipv een voeding?
Alvast bedankt
x
 
hoi mieka,

ik ben bij esmee pas begonnen toen ze rond de 6 maanden was.
en dan heb ik geen fruithap, maar een groentenhap gegeven.'
dit heb ik gedaan nadat ze wakker werd na haar middagslaapje.
inderdaad als vervanging van een flesje.
 
Hoi,

Ik gaf mijn dochter flesvoeding en ben met 4 mnd begonnen met fruit. Dit gaf ik 's middags rond 3 uur (wanneer ze kwam voor een fles). Na een weekje werd het fruit steeds meer, en de fles steeds minder. Met 5 mnd ben ik begonnen met groente. Dit gaf ik toen ipv fruit.(de fles was er toen al af) en het fruit verhuisde naar de ochtend vlak voor de 2e fles die er toen ook snel af was. Met 6,5 mnd begonnen met broodje tussen de middag. Nu (14 mnd) eet ze met alles mee. Ze krijgt nu 's morgens pap, 's middags en 's avonds opvolgmelk.

Succes!
 
hoi mijn meid is nu 14 weken en zit sinds 2 dagen aan de fruithap, geen krampen niet moeilijk doen, helemaal niets dus gaat goed!! laat nog geen fles weg want ze eet ten eerste maar 3 hapjes want ze moet het nog door krijgen en ten tweede zit ze sinds 4 dagen op 4 voedingen omdat ze met 5 voedingen altijd liet staan wat bij elkaar opgeteld ook een fles was dus ben terug gegaan naar 4 en het gaat super!! ik geef haar fruithapje tussen de 1e en de 2e voeding omdat ik nog aan het testen ben en stel dat ze toch nog een keer krampjes krijgt kost het me in ieder geval een dag en geen nacht!!
ons schema is nu:
8.00 200cc
10.30 fruit
13.00 200cc
18.00 200cc
22.00 200cc

hoop dat je er wat aan hebt
succes!! groetjes non
 
Hoi
Ik ben bij beide kinderen begonnen met fruithap op het moment dat ik het gevoel kreeg dat ze toe waren aan (ander) eten. Je kunt dat namelijk wel merken aan je kind (het krijgt interesse in jouw eten, volgt wat je doet, smakt af en toe met z'n mondje....).
In beide gevallen was dat rond de 4 maanden.
In het begin is een of een paar hapjes voldoende, ze moeten namelijk wennen aan ander eten, aan de smaak etc. Het is dus nog geen vervanging van een voeding maar extra. Als na een tijdje de fruithap goed gaat, mag je volgens mij een voeding gaan afbouwen maar hoe en hoeveel enzo weet ik niet meer precies, dat kun je het best even navragen op je consultatiebureau...

Succes!
 
Hallo,

Ik ben met vier maanden begonnen met fruit en ik moet zeggen ook al best wel snel met groente.

Hij is nu 6,5 maand en hij heeft nu het volgende schema.

7.15 uur Fles 200 cc
9.00 uur Fruit
11.00 uur soms een korstje brood
12.00 uur Fles 200 cc
16.00 uur Groente
19.30 uur Fles 200 cc + Rijstenbloem
Daarna lekker naar zijn bedje toe en slaapt hij over het algemeen weer tot kwart over zeven.

Ik zou met groente en fruit beginnen op het moment dat je denkt dat je kindje hier zin in heeft. Ik merkte echt dat hij het graag wilde. Heb eerst een paar kleine hapjes gegeven en zo steeds meer gaan geven. Hij zit nu op de grote potjes voor 6 maanden en soms eet hij ze leeg en soms niet.

Succes
 
Ik ben met fruit begonnen met 5,5 maand.
Een paar hapjes 's morgens.
Ik gaf toen borstvoeding op verzoek, geen idee of ze toen wat minder is gaan drinken. Ik denk het niet in het begin waren het echt maar een paar hapjes.
Met 6 maanden ook wat groenten aan het eind van de middag. Ook nu weer maar een paar hapjes.


Ik zou er niet te vroeg mee beginnen hoor.
De darmen van de kleine zijn er vaak nog niet aan toe voor de 5 of 6 maanden.
Ook al kijken ze geinteresseerd naar jou terwijl je eet. Dat is gewoon omdat ze je gezicht interressant vinden hoe die beweegd als je eet. Niet omdat ze toe zijn aan vast voedsel.
 
Hi,

Bij onze oudste ben ik met 4 mnd begonne met fruit en gaf dit rond 10 uur als extraatje.

Nu met onze jongste geef ik sinds een week (5 mnd) fruit, maar ze krijgt al wel een heel potje (100 gr), dit doen wij rond het avond eten. Daarnaast krijgt ze nog 4 flessen.
 
Terug
Bovenaan