wanneer zindelijkheids training beginnen.

Hoi

mijn dochter wordt 2 april 2 jaar en heeft vandaag al 2 keer op het potje geplast omdat ze er om vroeg. Is dit al een goede leeftijd om er mee bezig te gaan, en moet ik dan het potje regelmatig aanbieden, of alleen als ze er om vraag.

groetjes grietje
 
Ik begon er mee, door ons zoontje voor het douchen even op het potje te zetten. Soms wilde hij echt niet, dan hoeft het ook niet voor mij.
Als je dochtertje het zelf aangeeft, zou ik er "gebruik" van maken en dit uitbreiden; bijvoorbeeld door de momenten dat jij naar de wc moet, haar ook even te laten gaan.
Als een kind helemaal niet geïnteresseerd is in de wc of het potje, dan heeft het vaak weinig zin om er mee te beginnen.
Veel succes en plezier!
 
Hoi,

Als je dochter er om vraagt zal ik er zeker op in gaan, je kan dit opbouwen door bijv voor het eten  een plasmoment  te creeren.    Onze zoon was 1 week oud toen zijn  broer Mike, toen 2 jr 8 mnd van de een op de andere dag op de wc wilde plassen. Het is misschien 3 keer fout gegaan  alleen de grote boodschap was nog even een moeilijk  iets maar na twee was ook  dit geen probleem meer en is hij overdag probleemloos droog Alleen 's nachts heeft hij nog een broekje, maar ook dit begint nu te beteren en is hij soms droog.

Succes,
Achnita  
 
ik heb vanaf de eerste verjaardag van mijn zoontje de po duideijk in de woonkamer laten staan zodat hij eraan kon wennen, na 2 maanden heb ik hem er eens op gezet en ben samen gaan persen.
dat deed ik zo af en toe eens. toen hij 2 jaar was wilde hij als hij zijn plasje aan voelde komen op de po, en daar ben ik in meegegaan.
sinds die tijd heb ik mijn momenten als we rustig thuis waren dat ik hem in zijn blote billen liet lopen en bleef herhalen dat poepjes en plasjes op de po moesten.
na een ongelukje zette ik hem op de po en vertelde dat daar de plasjes moesten.

ook een leuk boekje over zinderlijkheid kan helpen.
omdat je dochter met ht iniatief is gekomen voor het potje, kan het niet te vroeg zijn voor haar maar het juiste moment
 
Een tante van mij zei eens: "Vroeger, toen de kinderen nog katoenen luiers hadden. waren ze allemaal zindelijk als ze 2 jaar oud waren. Tegenwoordig, met die multi-absorberende dure Pamers, voelt een kind niet eens meer dat het nat wordt"

Ze bracht me op een idee en ik schafte voor mijn drieling hun 2e verjaardag een hele lading katoenen luiers aan. Nog geen 6 maanden later waren ze alledrie overdag zindelijk.

Google dus even op katoenen luiers of kaatjekatoen.nl
Het is een investering, dat wel, maar je verdient het zó terug.
 
Terug
Bovenaan