Wanneer zit er geen melk meer in je borsten?

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben vorige week gestopt met het geven van borstvoeding. Na een weekend kleine beetjes gekolfd te hebben (de ergste druk eraf gehaald), is de productie aanzienlijk verminderd.
Inmiddels kolf ik zo'n 5 dagen niet meer.

Maar..., hoe weet ik nou wanneer de melk uit mijn borsten zijn?
Ik heb in 1 borst een klier zitten waar nog melk in zit (denk ik) en ik ben bang dat als ik ga kolven, dat ik de boel weer op gang breng. Ik krijg het niet weg gemaseerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.
Groetjes,   Susanne

Hoi. Toen ik bij mijn oudste stopte met bv heb ik ook de eerste dagen (ik ben toen echt van de ene op de andere dag gestopt..) steeds minder gekolfd en toen er nog maar een beetje uitkwam iedere keer, ben ik gewoon gestopt.. De productie was toen al zoveel minder, dat ik geen last meer had van stuwing oid... Toen ik niks meer kolfde was het binnen een paar dagen gewoon klaar!! En ik heb op nergens geen last meer van gehad of zo..
Misschien kan je op de site van borsvoeding.nl kijken wat erover op staat..
Succes!!
Gr. Anne-Marie

Hallo!

Goed, ik vond het een ramp toen ik stopte met de bv.
De dag dat ik stopte heb ik twee keer gekolfd.
Dit 14 dagen achtereen.
Na 14 dagen dacht ik dat ik wel naar 1 keer kolven kon gaan. NIET DUS!
Ik heb op zaterdag avond bij de huisartsenpost geweest. Ik werd gek van de stuwing! Terwijl het eigenlijk best goed ging naar mijn idee.
Het advies van de dokter was: Kolven! Dacht ik dat ik er bijna van af was!
Ben dus weer twee keer per dag gaan kolven.
Na een week heb ik 1 keer per dag gekolvd.
En toen ineens was het over!
Heb nog zeker twee maanden melk uit mijn borst kunnen duwen! Maar dit is wel extreem lang, hoor!

succes, Anne

Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik heb er de kolf maar bijgepakt en de dag erna voelde het al een stuk beter.

Gelukkig geen stuwing gekregen, daar was ik best bang voor.

Thanks!

Terug
Bovenaan