Wanneer zit er geen melk meer in je borsten?

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben vorige week gestopt met het geven van borstvoeding. Na een weekend kleine beetjes gekolfd te hebben (de ergste druk eraf gehaald), is de productie aanzienlijk verminderd.
Inmiddels kolf ik zo'n 5 dagen niet meer.

Maar..., hoe weet ik nou wanneer de melk uit mijn borsten zijn?
Ik heb in 1 borst een klier zitten waar nog melk in zit (denk ik) en ik ben bang dat als ik ga kolven, dat ik de boel weer op gang breng. Ik krijg het niet weg gemaseerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.
Groetjes,   Susanne

misschien lukt het om onder de douche de harde plek weg te masseren.....lukt dit niet dan zou ik toch met de kolf erbij de plek proberen weg te masseren.
Beter dan dat je alsnog een borstontsteking krijgt....denk ik dan maar.

Ik weet niet precies meer hoelang het duurde voordat ik geen melk meer had na het stoppen bij mijn eerste.
Ik denk dat het vrij lang duurt voordat ze echt weer leeg en gewoon zijn, maar de stuwing of de druk zal wel rap minder worden. Althans dat had ik destijds. Ik merkte dat het vrij snel ging nadien.

Maar die plek zou ik wel goed weg masseren.....en als het dus niet lukt toch even die kolf erop....succes

gr mama van MD en JA

Dank je voor je berichtje. Ik heb er inderdaad de kolf bijgepakt en het voelt al een stuk beter.
Net wat je zegt... beter  dan borstontsteking.
De dag erna totaal geen last gehad van stuwing (waar ik best bang voor was).

De melk-fabriek is gesloten...

Groetjes!

hoi hoi
indy is nu 4 maand en ik heb ook nog steeds melk ,terwijl ik nooit geen borstvoeding heb gegeven.
meestal knijp ik onder de douche even in m,n borsten want als ik dat niet doe dan lekt het en heb ik m,n shirt nat.
kan dus nog wel een tijdje duren.
liefs sil

quote: sillypilly30jaar reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-04-2008 06:44:27'));

indy is nu 4 maand en ik heb ook nog steeds melk ,terwijl ik nooit geen borstvoeding heb gegeven.
meestal knijp ik onder de douche even in m,n borsten want als ik dat niet doe dan lekt het en heb ik m,n shirt nat.
Hoogstwaarschijnlijk houd je de melkproductie op deze manier zelf in stand .
Borstvoeding is namelijk een kwestie van vraag en aanbod. Door regelmatig melk uit je borst te drukken, krijgt je lichaam het signaal dat er een vraag is (hoe klein ook) en zal er als reactie steeds weer melk worden aangemaakt. De meest effectieve manier om je melkproductie te laten opdrogen is niet stimuleren. Vanaf dat punt kan het nog een aantal weken duren voordat de melkproductie helemaal ophoudt. De restjes melk die nog in je borst achterblijven, wordt uiteindelijk door je lichaam weer opgeruimd.

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan