Wanneer zitten in de wandelwagen?

<p>Hallo dames,</p><p>Onze dochter is volgende week 6 maanden oud. We gaan graag een stuk wandelen, maar ondertussen begint de bak toch echt te klein te worden en wil ze graag meer zien dan alleen de binnenkant van de kap. </p><p>Ze kan met hulp al goed zitten en zit sinds deze week ook stabiel in haar kinderstoel.</p><p>Wanneer zit een kind goed genoeg, om zittend in een wandelwagen op pad te gaan. Is zitten met een beetje hulp genoeg of moet ze echt zelfstandig kunnen zitten? Hoe oud waren jullie schatjes toen jullie zijn overgestapt naar zitten?</p>

Wij deden dit vanaf 4,5 maanden. Het was bij ons meer omdat het in de bak met hem niet te doen was en hij alleen maar krijste en trapte, denk omdat hij niks kon zien. Hij kon toen nog niet zitten, maar onze wagen kan vrij schuin nog en hij lag dus nog half. In het begin moest hij nog wel heel goed vast in het zitje van de wagen, maar het is sindsdien een feestje met hem met de kinderwagen te lopen (was want inmiddels wil hij alleen maar eruit en zelf lopen haha). 
Lijkt me dat je nu met 6 maanden dus wel het zitje kunt gebruiken hoor, mits je een beetje alert bent op dat ze goed vast zit (natuurlijk) en misschien de wagen nog niet helemaal in de rechtste stand hebt.

Wij hebben ons zoontje ook rond die leeftijd in de normale wandelwagen gedaan ipv de ligbak, idd omdat het niet comfortabel meer was voor hem, en hij ook te nieuwsgierig werd. 
Ik zou hem in het begin  op ligstand zetten en je merkt vanzelf wanneer je kleintje meer rechtop wil. 

Wij hebben hem rond 5.5 maand in de wandelwagen gezet, maar dan niet helemaal rechtop. In het wipstoeltje zitten ze ook wat schuin. Mijn zoontje kan nog niet zelfstandig rechtop zitten, maar de wagen beetje schuin gaat prima. Hij vindt het ook erg leuk?

Hier ook zo'n verhaal, toen ze 4,5 a 5 maanden was werd de bak/wieg al best krap en vond ze het niet leuk meer. Toen over gestapt op dat zit ding maar dan wel ver achterover leunend, dus bijna liggend. Toen vond ze wandelen weer heel leuk! Volgens mij is een echte zitpositie nog niet goed als ze dat nog niet zelfstandig kunnen. Maar zo schuin als in een wipper kan prima lijkt me!

We zijn inmiddels aan de wandel. Ik ben het gewoon gaan uitproberen. In het begin wilde ze heel graag rechtop zitten, maar na 10 minuutjes is ze lekker relax gaan liggen en heb ik de rugleuning nog wat schuiner gezet zodat ze nu bijna ligt. Ze vindt het heerlijk om lekker rond te kunnen kijken. Bedankt voor alle berichtjes.

Hier rond de 6.5-7 maanden bij beide kindjes, maar we hebben het vooral lang uitgesteld omdat ze in de bak nog zo lekker sliepen en in de wagen lukte dat niet zo goed. En vier waren ze in maart/april allebei 7 maanden oud en toen werd het langzaamaan beter weer. Zolang het nog hartje winter was vond ik de bak nog erg fijn, daarin lagen ze warmer en uit de wind.
Maar met 7 maanden waren ze écht helemaal klaar met de bak, het had prima al met 5.5-6 maanden gekund. Dus lekker doen hoor! Mijn schoonzusje deed het al met 3.5 maand want haar zoontje was 'er zoooo klaar voor', riep ze.. maar dat vond ik nogal overdreven. Tot 5.5 maand houden ze het prima uit in die bak!

Terug
Bovenaan