Wanneer zitten?

Hoi,
Eigenlijk hoor ik hier niet, maar ik ben benieuwd wanneer jullie kindjes gingen zitten?
Janneke is 10 maanden, maar als ik ze neerzet blijft ze echt niet lang zitten.
Kruipen doet ze ook nog niet.
Ze is in elk geval niet snel dat weet ik wel..haha..
Groetjes Marina

Hoi Marina,

Ik weet dat Isabelle met spreidbroek ook rond de 10 maanden echt zelf ging zitten, maar wanneer ze stabiel zat als je haar neerzette... dat zal ik even op moeten zoeken voor je.
Het ene kindje is sneller dan het andere, Isabelle is nu 13 maanden en loopt pas sinds afgelopen zaterdag achter haar loopauto, dus die is dan weer redelijk laat in vergelijking met andere kindjes hier op het forum.

Ik zal het morgenochtend eens opzoeken hoe oud Isabelle was en dan reageer ik nog wel even.

Liefs Monica

Hoi,

Myrthe kon met 6 maanden zitten met een beetje hulp en met 7,5 maand zat ze zelf. Met 8,5 maanden kon ze ook zelf gaan zitten.
Maar zoals hierboven ook al geschreven, Myrthe is erg snel met dat soort dingen. Die liep met 8,5 maand achter loopkar en met 10,5 maand al los.
Geef het de tijd.

Liefs Reneke

Hoi Marina, er zijn snelle kindjes en langzamer kindjes. Leah (nu 14 mnd) hoort tot de laatste groep! Ik weet niet meer precies wanneer ze echt goed kon zitten, maar meen dat dat rond de 9-10 maanden was. Kruipen duurde ook een  tijdje, maar vanaf 10-11 maanden doet ze dat geloof ik. Leah is nu ruim 14 maanden maar lopen is nog lang niet in beeld........ wel grappig om te zien wat een verschillen er tussen kindjes bestaan. Op het forum liepen hier al kindjes met 10 maanden, en ook kletsen al veel kindjes veel woordjes. Leah dus allemaal niet, die heeft zo haar eigen tempo en vindt alles wel best. Maak jij je zorgen dat je kindje laat gaat zitten of (nog) niet??

Om je gerust te stellen, hier nog een moeder van een niet al te snelle dochter ;o)
Jasmijn kon zitten met 10 maanden, maar kon pas zelf gaan zitten met 13!!!! maanden. Ook kruipt ze pas sinds ze 13 maanden is. Sinds vorige week trekt ze zichzelf bij de bank omhoog om te gaan staan. Maar ik denk dat ze voorlopig nog niet los zal gaan staan...... laat staan lopen!! Ze loopt ook nog niet achter de loopwagen.
Maak je echt geen zorgen. Het komt allemaal vanzelf! Ik maakte me ook zorgen in het begin. Dacht dat ze nooit zelf zou gaan zitten of kruipen. Op het consultatieburo werden mijn zorgen ook niet echt minder. Daar begonnen ze al over fysiotherapie...... Ik vond dat wat overbodig en heb dat gelukkig af weten te houden. Gelukkig maar, want inmiddels kruipt ze heel goed.

Succes ermee.

Liefs Trudi mama van Jasmijn 12-02-2008 (ruim 15 maanden dus)

Om je gerust te stellen, hier nog een moeder van een niet al te snelle dochter ;o)
Jasmijn kon zitten met 10 maanden, maar kon pas zelf gaan zitten met 13!!!! maanden. Ook kruipt ze pas sinds ze 13 maanden is. Sinds vorige week trekt ze zichzelf bij de bank omhoog om te gaan staan. Maar ik denk dat ze voorlopig nog niet los zal gaan staan...... laat staan lopen!! Ze loopt ook nog niet achter de loopwagen.
Maak je echt geen zorgen. Het komt allemaal vanzelf! Ik maakte me ook zorgen in het begin. Dacht dat ze nooit zelf zou gaan zitten of kruipen. Op het consultatieburo werden mijn zorgen ook niet echt minder. Daar begonnen ze al over fysiotherapie...... Ik vond dat wat overbodig en heb dat gelukkig af weten te houden. Gelukkig maar, want inmiddels kruipt ze heel goed.

Succes ermee.

Liefs Trudi mama van Jasmijn 12-02-2008 (ruim 15 maanden dus)

Hier ook een langzame dochter. Met haar grove motoriek dan. Ze kon met 8 maanden wel goed rechtop zitten, maar niet zelf en ze hield het ook niet lang vol. Pas rond een jaar kon ze vanuit 'zitstand' op haar buik gaan liggen om te gaan schuiven. Rond die tijd zat ze ook pas echt gemakkelijk. Ik vind ook dat ze pas sinds 13 maanden echt goed in het fietsstoeltje zit, niet zo onderuit gezakt.

Ze is nu 15 maanden en kruipt nog steeds alleen met haar buik op de grond.  Pas sinds kort gaat ze zelf op haar knieen zitten, maar het komt niet in haar op om tijdens het kruipen ook die knieen te gebruiken. Vanaf haar buik weet ze ook nog niet hoe ze op haar billen terecht moet komen,  dus zelf gaan zitten kan ze nog niet.

Maar... ik maak me er niet meer druk om! Ik heb een heel fijn cb waar gelukkig iedereen zei dat kindjes nou eenmaal niet alles tegelijk kunnen. Norah kan al veel woordjes zeggen, heeft een goede fijne motoriek en een mond vol tanden. De arts op het cb zei letterlijk: "Geen wonder dat ze nog niet loopt!"

Groetjes,
Jamie

Beetje late reaktie, maar bedankt voor jullie reakties!
Op zich maak ik me niet heel bezorgd, maar was benieuwd of er nog meer kindjes waren die zo laat gaan zitten en kruipen.
Ze zit al een paar maanden op d'r knieen heen en weer te bewegen, maar ze snapt het op 1 of andere manier niet. Tijgeren/buikschuiven doet ze nu wel sinds afgelopen donderdag!

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan