wanneer zonder slaapje?

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af wanneer jullie kindjes echt zonder slaapje konden.
Onze zoon is nu 1 1/2 en slaapt nog 1 x per dag. Het wordt voor hem steeds lastiger om 's middags te gaan slapen.
Graag hoor ik jullie ervaringen
 
hoi,

Hier een meisje van 20 maanden dat pas sinds 1 a 2 weken pas 1x slaapt.

Als ik kijk naar de kinderen op mijn werk gaan de gemiddelde rond de 3 a 3,5 jaar niet meer slapen. Maar ieder kind is verschillend daarin denk ik.

Hier is het nu 1x slapen en dan ruim 2 uur. En meestal 1 a 2 x in de week 2x slapen om wat bij te tanken.

Ben nu dus ook benieuwd hoe het bij andere kinderen gaat van die leeftijd.
Dus lees met je mee.

groetjes
 
hoi

Mijn dochter was een maand of 14-15 toen ze naar 1 slaapje ging. Ze is nu bijna 2,5 en slaapt niet elke middag meer. Wel leg ik haar in bed, zodat ze toch wat rust heeft.
Op het KDV slaapt ze ook zelden, maar ook daar leggen ze haar toch in bed. Ze ligt dan heel rustig met haar duimpje en haar knuffel te kijken , en wacht tot ze weer gehaald word.   Ik ben nu dan ook van plan het af te gaan bouwen, dus bijv. om de dag nog een uurtje slapen.

groetjes
Melanie
 
Hallo,
Mijn zoontje is een super allert en actief kereltje.
Wanneer hij moe is zal hij direct slapen. Wanneer hij niet moe is, oh wee!
Hij is nu 10 maanden en doet maar 1 slaapje meer per dag. Meestal na zijn patatjes van 12.00 tot 13.30u.
Daarmee heeft hij genoeg slaap tot 19.00u. Maar dan is hij zo moe, dat hij direct ook in slaap valt tot 's morgens 7.00u.
Zo zie je wel dat elk kindje anders is!
Groetjes,
 
Hallo,

Mijn zoontje van 2,5 jaar slaapt iedere dag nog altijd 2 tot 2,5 uur. Hij slaapt méér dan mijn dochtertje van 4,5 maand overdag........

groetjes Sabine

 
Terug
Bovenaan