wanneer zoontje naar opa als weeen beginnen?

Hoi hoi,
Ik ben inmiddels 34 weken, en langzaam begin over wat dingen na te denken natuurlijk!
Het is de tweede dus, zoveel vragen heb ik niet meer, maar wat wel nieuw is: wanneer was bij jullie het moment daar dat je je kind(eren) liet ophalen of wegbrengen?
Zelf heb ik zoiets van, als de weeen echt beginnen, pijnelijk worden zodat het echt onrustig wordt in huis (je gaat misschien in bad of onder de douche, of heen en weer lopen, en misschien wil ik ze wel boven opvangen...) dan is het tijd. Maar ja, aan de andere kant,als hij zo lekker slaapt....heb er ook niks aan als ik steeds denk: als ie maar niet wakker wordt....
Mmm, hoe deden jullie dat, of gaan jullie dat doen?
Hij wordt trouwens 13 oktober 3 jaar, begrijpt het natuurlijk dan ook nog niet helemaal...hoe pak je dat aan midden in de nacht?
Hoor het graag van jullie (en succes he, als je nog moet bevallen!)

Hoi,

Vorig jaar mei ben ik bevallen van ons tweede kindje. Ons zoontje was doen nog net geen 2 jaar. Wij hebben hem weggebracht toen de weeen wat sterker werden en om de 4 minuten kwamen (dat was bij mij al vrij snel want mijn bevallingen waren vrij snel, eerste 6,5 uur en tweede nog geen 4,5 uur).

Mijn weeen begonnen rond 17.30 uur. Mijn man is ons zoontje rond 19.30 uur weggaan brengen. Toen hij terug was hebben we de vk gebeld.

Wij hebben ook erg getwijfeld of we hem wel weg zouden brengen als hij lag te slapen, maar wat als je toch met spoed naar het ziekenhuis moet? Of wat als hij net gaat huilen als je mag persen? Dat zijn niet echt dingen die bevoorderlijk werken voor jou op dat moment.

In oktober verwachten wij ons derde kindje en mijn man begon er onlangs ook over, maar ook deze keer gaan de kindjes weg als ik moet bevallen. Met mijn moeder heb ik de afspraak dat ik haar dag en nacht kan bellen en dat zij ook naar ons huis komt met de kinderen wanneer wij dat willen, ook al is het midden in de nacht.

Succes met je keuze.

Syl

Ik zat me dit ook af te vragen. Ik moet in sept bevallen en mijn zoontje word in sept 3. Ik ben alleenstaand, dus er is geen papa aanwezig die hem af kan leiden ofzo. Ik kan wel ten alle tijde mijn moeder bellen en die komt hem dan halen, maar wanneer het een goed moment is? Ik denk dat als ik wat voel ik de vk bel en als die bevestigd dat het begonnen is (al heb ik maar 1 cm ontsluiting) ik mijn moeder bel. Het lijkt me niks dat hij hier dan nog rondrent of in bed ligt. Ik ben ook niet erg   vrolijk als ik moe ben of pijn heb.  Ik denk dat hij bij oma beter af is dan.

Terug
Bovenaan