wanneer zoontje naar opa bij weeen?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
Ik ben inmiddels 34 weken, en langzaam begin over wat dingen na te denken natuurlijk!
Het is de tweede dus, zoveel vragen heb ik niet meer, maar wat wel nieuw is: wanneer was bij jullie het moment daar dat je je kind(eren) liet ophalen of wegbrengen?
Zelf heb ik zoiets van, als de weeen echt beginnen, pijnelijk worden zodat het echt onrustig wordt in huis (je gaat misschien in bad of onder de douche, of heen en weer lopen, en misschien wil ik ze wel boven opvangen...) dan is het tijd. Maar ja, aan de andere kant,als hij zo lekker slaapt....heb er ook niks aan als ik steeds denk: als ie maar niet wakker wordt....
Mmm, hoe deden jullie dat, of gaan jullie dat doen?
Hij wordt trouwens 13 oktober 3 jaar, begrijpt het natuurlijk dan ook nog niet helemaal...hoe pak je dat aan midden in de nacht?
Hoor het graag van jullie (en succes he, als je nog moet bevallen!)

Hoi,
Wij waren bij de tweede nog uit eten geweest, en eenmaal thuis begon het te rommelen..
Het was tegen 22.00 uur, en onze dochter lag al in bed..Maar op een af andere manier voelde ze het aan. Kon maar niet slapen, en kwam steeds haar bed uit.
Aaide mijn buik steeds, alsof ze wist zo van nu kan het nog!
We hebben haar om 23.30 naar opa en oma gebracht.
De eerste bevalling eindigde ook in het zh, na een ritje met de ambulance..
Dus wij gingen voor het zekere..
Ik heb zo de hele verdieping tot mijn beschikking gehad, en kon doen wat ik wilde..
Nu zijn we over een  kleine 4 weken uitgeteld van onze derde, en ik laat de kids wel weer op tijd wegbrengen/ophalen..
Schoonouders en mijn zus wonen in de buurt..[5 a 10 min..]
Ze zijn snel genoeg weer terug als het thuis allemaal wil lukken..zo weer opgehaald als het goed gaat toch?
We halen ze wel op, omdat we vinden dat ze als eerste mogen kennismaken met hun broer of zus..En we even kunnen genieten van ons eigen gezinnetje..Zonder anderen.
Opa en oma komen later maar!
Gewoon je gevoel volgen denk ik!!
Groet R

Ps onze kids zijn bijna 8 en ruim 4,5 als de derde komt!
Ze begrijpe het dus best goed, en weten dat het zo gaan zal..
Groet R

Bedankt voor je reactie.
Ja, das wel makkelijker als ze ouder zijn en het beter begrijpen!
Maar je hebt gelijk, gewoon je gevoel volgen. Mijn zoontje voelt zich hartstikke thuis bij opa en oma, dus die vind het wel goed om daar te logeren denk ik!

Hoi,
Inmiddels ben ik 38 weken en 1 dag zwanger van onze 2e. Wij hebben met mijn schoonouders afgesproken dat onze zoon naar hen gaat bij de bevalling. Maar ook wij vragen ons af of dit 's nachts ook moet. Aan de andere kant, als je bevalling idd inhet ziekenhuis eindigt en onze zoon moet halsoverdekop weg is ook niet handig.
Best nog wel een dilemma. Maar ik denk dat we per moment kijken.

groetjes,
Stannekeh

Heb hier eigenlijk geen ervaring mee maar misschien heb je iets aan mijn mening, anders gewoon vergeten dat ik gereageerd heb.

Als je jongetje lekker ligt te slapen wanneer jij wee-en krijgt zou ik hem gewoon laten slapen. Maar als jij denk dat je dan de hele tijd gaat piekeren of je er zelf niet prettig bij voelt, dan 'moet' je hem gewoon meteen naar opa doen.

Als je je toch minder druk maakt dan laat hem lekker slapen. Licht wel de desbetreffende opa even in dat je hem vandaag wel eens nodig zou kunnen hebben. En zorg dat je in ieder geval iemand hebt die snel bij jouw huis kan zijn mocht je onverwacht naar het ziekenhuis moeten. Zodat diegene bij je oudste is.

Maar zoals ik al zei, doe wat voor jou het fijnst voelt. Voel je ook niet schuldig, ik neem aan dat je ventje het helemaal leuk vind om naar opa te gaan.

Hoi.
Ik ben daar idd ook al een beetje over aan het nadenken. Bij mijn zoontje ben ik 's nachts bevallen, en als dat nu ook het geval blijkt te zijn, kijk ik op dat moment wel of ik hem laat doorslapen (hij is echt een slaperdje en word bijna nergens wakker van..), maar ik heb wel een soort van " back up" geregeld.. Mijn moeder woont hier nog geen 5 minuten vandaag dus die kan hem dan wel komen halen mocht het nodig zijn.
Begint het overdag, tja dan zie ik wel wat ik doe... Ik denk dat het idd het beste is om je te laten leiden door je gevoel. Mijn eerste bevalling ging heel snel (4,5 uur van eerste wee tot de geboorte), dus ik zal dan wel snel moeten beslissen hahahha..
Gr. Anne-Marie
34+2 zw

Terug
Bovenaan