Wanneer zou ik het beste men bed klaar maken voor als men water breekt en hoe...

A

Anoniem

Guest
Hey meisjes,

Ik zal 26 oktober een geplande keizersnede krijgen en dan ben ik 39 weken en 2 dagen..
Nu woensdag ben ik dus 34 weken maar wanneer zou ik nu het beste iets op men bed leggen want je weet nooit dat je plots sneller zal bevallen en je water breekt in je bed,heb nog maar juist een nieuw bed en matras dus zou wel niet zo leuk zijn moest er op tijd niks op liggen he:)
Ik heb ook totaal geen idee van wat ik het best erin leg,ben hierin een amateurke :)
En weet ook niet waar je dus zoiets koopt hier in belgie...
Hebben jullie soms tips wanneer ik het beste er iets in leg en wat?...
Liefs orchideke

hallo meid,

ja, wanneer kun je jezelf expert noemen?! Ik ben geen expert maar ik heb wel al een zoontje en nu zwanger van de 2e. En de eerste heeft me gruwelijk verrast. ik was pas net met zwangerschapsverlof en toen braken mijn vliezen al.(gelukkig was dit in de douche, dus geen rommel)  
Dus ik weet dat je op tijd moet zijn. Ik zou zo'n beetje nu alles klaar maken zodat je met 36wkn klaar bent.
En wat je nodig hebt???? Ja, wij moeten in nl Klossen onder ons bed doen zodat het bed hoog genoeg is en in het bed kun je een zeiltje leggen, dat je vruchtwater opvangt. Hier kun je die halen bij de drogist of in een babywinkel. Ik denk dat dat in belgie hetzelfde is. (al ben ik nog nooit in belgie in een babywinkel geweest, wij hebben hier in het dorp een babywinkel die gericht is op belgen en ook zo ingericht en de spullen. het schijnt een verschil te zijn, maar het enige dat ik kan ontdekken is dat de belgen graag een (duur)merkje aan hun spulletjes hebben, zijn wij dan echt zo'n centenn**kers?) en oja, ik heb voor nu ook 2 extra hoeslakens/moltons over het bed getrokken zodat m'n matras niet zal leiden.

ik wens je succes met je voorbereidingen en straks veel plezier van je kindje.
memmeh

Hoi,

Ik heb bij de Hema een waterdichte molton gekocht, die is ook echt waterdicht. Dit zou je kunnen kopen (heb je ook nog wat aan tegen eventueel navloeien). Die kun je later ook gebruiken als je kindje zindelijk gaat worden.

Syl

Terug
Bovenaan