wanneer zou nou de eisprong zijn?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,
Ik moet me nu gaan verdiepen wanneer mijn eisprong zou zijn ongeveer, zonder ovulatietesten het liefst en zonder tempen. (heb wel ovulatietesten in huis, maar wacht er nog liever mee).
Mijn cyclus is al vanaf dat we gestopt zijn met de pil regelmatig op 28 dagen.
Echter de laatste keer was ik 8 (!) dagen overtijd en werd toch ongesteld.
Mn laatste cyclus was dus 36 dagen.
Moet ik er nu toch vanuit gaan dat mijn eisprong 2 weken na mijn eerste menstruatiedag plaats gaat vinden, of ergens in het midden gaan zitten?

En kan het zo zijn dat de blaasontsteking die ik gehad heb een menstruatie tegen heeft gehouden?

Willen jullie me even helpen?

Gr. wy2006

Hoi,

Het lijkt mij dat als je cyclus een keer langer duurt, dat je dan ook later je eisprong hebt gehad.
Want ongeveer 14 dagen na je eisprong wordt je ongesteld als je niet zwanger bent.
Ik weet niet zeker of ik gelijk heb hoor, maar voor zover ik weet is je eisprong ongeveer 14 dagen voordat je weer ongesteld wordt.
Als je een gemiddelde cyclus hebt van 28 dagen dan is dat dus op de helft.
Volgens mij zit het zo in elkaar, maar ik weet het niet zeker hoor.
Ik hoop dat meerdere dames hier op  reageren want ik ben ook wel benieuwd of dit echt zo is. Anders zit ik er ook helemaal naast.

Groetjes van Nathalie.

He WY2006,

Ben je een beetje over te teleurstelling heen gekomen?? Bij mij gaat het wel....weet niet of je het gelezen hebt maar werd na 11 dgn overtijd toch weer ongesteld. Ik d8 het zelf wel omdat ik ineens geen pijn meer in mn borsten had. Mn vriend vond het echt berschrikkelijk en kreeg traantjes in zn ogen...aacch.

Maar goed..nu dus ronde 8!

WY2006, als ik jou was zou ik toch beginnen met die ovutesten. Ik heb het de eerste 6 maanden ook niet gedaan maar vorige maand voor de eerste keer dus wel. En ik kreeg pas een eisprong op dag 24. Heb een cyclus van 35 dagen dus ja..dat was laat. Maar ik weet zeker dat het raak was want 7 dgn later kreeg ik innestelingsbloed en kreeg ik pijn in mn tepels en borsten. Mn gevoel zei ook gewoon dat het raak was.
Wij hebben dus al die maanden verkeerd geklust. Ik dacht namelijk ook altijd 14 dagen  na mn laatset mens..das wat de dokter zegt tegen me. Maar ik kreeg hm dus pas op dag 24!!!  

Ik weet denk ik wel waarom je niet met die testen wilt beginnen...je   denkt dan dat je er teveel mee  bezig gaat zijn.  Dat had ik namelijk wel. Maar weet je...je bent er toch wel mee  bezig. Anders zou je ook niet op dit forum zitten enz. Daarom ben ik er ook gewoon mee begonnen. En ik vind het super.

Ik was ook ziek toen ik mn nod had en heb de dokter ook gevraagd of dat invloed heeft op mn nod...ze zei dat dat niets uit maakte dus ik denk dat dat ook voor jou geldt met je blaasontsteking. Misschien heb  jij ook gewoon een hele vroege miskraam gehad.  

Kop op meid! We gaan  samen naar ronde 8!

Knufke  

Hoi hoi, allereerst bednak voor jullie reacties.

Ik wil het nog een maand of twee zonder ovu testen doen,
en op natuurlijk wijze gewoon proberen of het ook zo lukt.
maar dat kost dus nogal wat rekenwerk....
Hoe pakken jullie dat dan aan?

xxx

Terug
Bovenaan