Wanneer zouden jullie naar de arts gaan?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Even een vraagje..............

Als het "wat langer" duurt met zwanger worden, wanneer zouden jullie dan naar de dokter gaan om het een en ander eens te laten onderzoeken?

Wij beginnen nu aan ronde 10 (ben vandaag weer ongi geworden.grrrrrrrr) en volgende maand word ik 36. Dus jullie begrijpen dat ik me soms begin af te vragen of een bezoek aan de arts niet zinvol zou kunnen zijn?
Mijn cyclus is regelmatig en de ovulatietest geeft ook steeds een positieve dag aan.
Op zich ben ik heel geduldig en ben ook best nog wel optimistisch, maar mijn leeftijd heb ik natuurlijk niet mee.
Zelf heb ik zoiets van we maken het jaar eerst vol en dan kijken we eens of we naar de dokter willen stappen..........

Maar............ wat zouden jullie in mijn geval doen?

Groetjes,

Suus

he suus,

ik loop nu zelf ook bij de gyn en ben pas in ronde 7. je zou nu makkelijk naar de h-arts kunnen gaan je krijgt (waarschijnlijk, hebben wij wel gehad toen wij naar de ha gingen )dat toch eerst een sperma onderzoek en daarna wordt je door verwezen naar dse gyn...als ik jou was zou ik gewoon even gaan grote kans dat jullie gelijk worden door gestuurd omdat jullie al 10 maanden bezig zijn.

heel veel succes ermee
groetjes brigit

HOI Suus,

Toen mijn man en ik tien maanden bezig waren zijn wij naar de huisarts gegaan. Niet dat ik al te oud was(toen 29) maar omdat ik elke maand mijn eisprong voelde, de ovulatietesten dit ook bevestigde en we deden het dus altijd op het juiste moment. Ik vond dat als je het 10x op de juiste moment doet het toch minstens 1x raak moet zijn. Bij het bezoek aan de huisarts stelde deze voor om als eerste het zaad van mijn man te onderzoeken omdat mijn temperatuurlijst er keurig uitzag. Uit de zaadtest bleek dat mijn man weinig bewegend zaad had. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn nu een jaar verder en we zijn bezig met onze eerste ivf poging en maandag heb ik de terugplaatsing van ons bevrucht eitje!! Maar we zijn nu wel al bijna 2 jaar bezig !!

De tijd gaat snel dus raad je aan om gewoon naar de ha te gaan.

succes en ik hoop dat je snel zwanger mag worden

gr
Marielle

Hoi Suus..

Ik zit net zo als jij.. Ik ben 36 jaar en nu in ronde tien.. de laatste spannende dagen voor mijn nod as woensdag zijn aangebroken.. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan naar de ha te gaan maar heb nog steeds zoiets van "ff wachten nog".
Het zaad van mijn vriend is al getest, hij had wat minder goed bewegende cellen maar niet zo laag dat het zo niet kan lukken.. verder heb ik al drie gezonde meiden en me na de scheiding voor de zekerheid laten testen op alle soa's..
Ik weet nog niet wanneer ik de stap ga zetten maar denk wel dat ik er niet nog een half jaar mee wacht..

liefs Bats

Na je 35e hoef je geen jaar te wachten om naar de huisarts te gaan. Dus ik zou dat direct doen! Des te eerder ben je bij de gynaecoloog en weet je waar je aan toe bent!

Hee Suus,

Ken je mij nog. Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Ben nog steeds niet zwanger. Ik ga binnenkort toch maar even een afspraak maken met de huisarts. Ik vind het nu toch wel lang duren horen. (ruim 15 maanden) Als je je onzeker voelt dan zou ik als ik jou was gewoon een afspraak maken met de huisarts. Ik wil nu gewoon een check-up. Ik heb natuurlijk wel al een dochtertje dus ik weet dat ik wel kinderen kan krijgen. Misschien zit er wel een eileider verstopt ofzo. Ik heb deze week mn eisprong en 9 oktober mn NOD. Ik moet wel zeggen dat ik er iets minder mee bezig ben dan een paar maanden geleden. Neemt niet weg dat ik het natuurlijk nog steeds heel erg graag wil maar ik werd op een gegeven moment er helemaal depri van. Maar goed, ik dacht ik laat weer eens wat van me horen.

Groetjes Niekie

Hoi Niekie,

Ja hoor ik ken je nog wel.................... wel lang geleden. Ik kom eigenlijk ook nog maar zelden op dit forum.
Alleen nu had ik even een vraagje en dan meld ik me hier wel weer........... Wij zijn nu inmiddels ook met ronde 10 bezig. Ik probeer er ook niet zo mee bezig te zijn en dat lukt al stukken beter dan een aantal maanden geleden. Heb het trouwens ook hartstikke druk met werk, dus goede afleiding!
Maar goed........in je achterhoofd blijft het natuurlijk altijd zitten.........en mijn leeftijd gaat een rol spelen. Op zich ben ik niet zo'n "dokterloper", weet niet eens hoe mijn huisarts eruit ziet.............. hahaha..............op zich een goed teken natuurlijk..............maar goed........... we zien wel. Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee moet.......... heb wel een beetje een drempel om er heen te gaan hoor............. vandaar dat ik het jaar eerst even "vol" wil maken.............

Nou............voor jullie ook heel veel succes en ik zal duimen!

Gr.
SUUS

Hee Suus,

Jeetje meid wat lees ik nu allemaal weer.
Ik zou bij twijfel naar de huisarts gaan, ik ga inmiddels ook alweer ronde 6 in en dacht er toch ook wel makkelijker over.
Nu is het natuurlijk ook wel zo dat hoe ouder je bent dat het nu eenmaal niet zo makkelijk gaat en dat het langer kan duren.

Meid maak gewoon kennis met je huisarts en laat jezelf testen en je weet gelijk hoe je kansen zijn.
Ik zit er toch zelf ook aan te denken maar vindt het toch nog iets te vroeg... even wachten nog.

Hey Niekie, wat leuk nog even je berichtje te lezen, ik ben zelf ook niet zo actief meer op dit forum, maar voor vragen is het heerlijk toch even je ei kwijt te kunnen en de rest kan volgen op afstand.

Ps.. Suus hoe rijdt je auto

Nou meiden, we gaan er weer tegen aan, mijn vruchtbare dagen komen er weer aan..??

Hoe staan jullie ervoor momenteel....???

Liefs
Jeannette

Terug
Bovenaan