Wanneer zwanger geraakt

<p>Hoi. Ik ben 24 mei uitgerekend. Ben ik dan in juli zwangergeraakt?. Laatse ongesteldheid was van 17 tot 20baugutus. Of ben ik eind augustus zwanger geraakt? ? Nu 27 weken en 1 dag zwanger</p>

Als je 24 mei bent uitgerekend, dan ben je in de laatste dagen van augustus zwanger geraakt. Ongeveer 14 dagen na de start van je laatste menstruatie op 17 augustus.

Idd, wat BenB zegt.. je kunt toch niet zwanger zijn geraakt en daarna nog ongesteld zijn geworden? Haha.

Je bent ongesteld en ongeveer 2 weken later raak je zwanger, eind augustus dus in jouw geval. Maar ze rekenen 40 weken vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid, omdat dat altijd duidelijk is!

Als we niet weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt, kunnen we er ook niet van uit gaan dat ze de eerste weken bewust heeft meegemaakt.

Voor ons is de telling misschien overduidelijk, maar de vraag zal niet voor niks gesteld worden. In de eerste weken van een zwangerschap kan er ook een bloeding optreden die aangezien kan worden voor een menstruatie als je niet gefocust bent op zwanger worden. Zo vreemd vind ik de vraag niet.

Je hebt je uitgerekende datum gekregen vanuit de verloskundige neem ik aan. Reken 40 weken terug, dan kom je idd bij 17 augustus. ?

Gefeliciteerd en succes!

Er zijn ook calculators op internet te vinden die de mijlpalen van je zwangerschap uitrekenen op basis van de uitgerekende datum. Daarmee kan je ook de eisprongdatum (ongeveer) bepalen. (Er even vanuitgaande dat die uitgerekende datum door echo beelden wel (redelijk) betrouwbaar is vastgesteld. 
En inderdaad, als je er niet mee bezig bent, kan een vergissing nog wel eens voorkomen of een bloeding in het begin van de zwangerschap nog wel eens lijken op een menstruatie. Een vriendin van mij heeft bij beide zwangerschappen nog 2x een bloeding gehad precies op het moment dat ze haar menstruatie anders zou verwachten, maar dat moeten andere bloedingen geweest zijn. 

Ik heb 13 juli gemeenschap gehad en 26 tot 31 augustus. Vk had eerst 25 mei en toen uiteindelijk 24 mei vastgesteld op basis van termijn echo en nog q echo daarna. Dus dan volgens die planning 31aug 1srpt eisprong hebben gehad (bevruchting.  Paar dagen week voor nod 14 september ingenesyeld. Masr idd heb die tijd niet bewust meegemaakt waardoor ik aan mezelf twijfel en de vk terwijl ik neem aan dat de vk het precies goed berekend aantal weken dan ipv vanuit gaat wanneer ik voor het laatste ongesteldheid heb gehad toch wat ik zeg. Ik heb het el geregistreerd in m'n menstruatie kalender. Maar ik kan na die tijd gewoon niet terug denken lijkt net alsof het uit m'n geheugen is gewist 

Terug
Bovenaan