Wanneer zwanger na miskraam?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden heb effe een vraagje....
Wanneer kan je weer zwanger worden als je gecurriteerd bent na een miskraam??

Ik ben nl 13 juli gecurriteerd, nog niet ongesteld geweest maar heb wel weer pijnlijke borsten enzo. Vandaag zou dan volgens mij mijn NOD moeten zijn. Ik voel nog helemaal niets behalve mijn borsten en beetje rommel. Iets wat ik bij mijn eerste zwangerschap ook had.

Nou ik hoop dat iemand een antwoord heeft....

Iedereen heel veel suc6!!

Liefs,

Danielle

Hoi Dani!

Ik weet dat je in ieder geval eerst 1 menstruatie gehad moet hebben voordat je het weer gaat proberen. Je cyclus kan nog wel wat overhoop liggen door de miskraam die je gehad hebt.

Veel succes,

groetjes,
Martine

Hoi Dani,

Volgens mij is de enige reden waarom ze een eerste menstruatie willen afwachten om de datum makkelijker te kunnen berekenen, dat is ook de reden waarom je na het stoppen van de pil eerst ongesteld moet worden.

Mijn schoonzusje was ook na een miskraam direct weer zwanger (en dat gaat nu allemaal goed).

Het belangrijkste is dat je jezelf even rust geeft (maar dan vooral geestelijk) als dat allemaal goed is. Mag je het volgens mij gewoon weer proberen.

Succes

Tebbe

Hoi Dani,

Ik heb nu 2 keer een miskraam  gevolgd door een  curetage gehad. De eerste keer werd ik na 4 weken ongi, en de tweede keer na bijna 5. Normaal heb ik een cyclus van 25 dagen. Bij de curatages is mij verteld dat het tussen 4 en 6 weken duurt voordat je weer ongi word.
In die tijd mag je gewoon proberen zwanger te raken. Maar eerst moet het bloeden gestopt zijn. (i.v.m. infectiegevaar) Sommige gynaecologen en verloskundigen raden aan om 1 cyclus te wachten. Dit heeft als reden dat ze dan beter een uitgerekende datum kunnen berekenen. Mijn gyn zei gewoon: Daar hebben we een echoapparaat voor! Dat is een bijkomend voordeel. Na een miskraam mag je eerder komen voor een echo. Ik heb bij de zwangerschap na mijn eerste miskraam met 8 weken al een echo gehad. En bij mijn laatste zwangerschap (miskraam) met ruim 7 weken. Voor zover ik weet heeft dat geen medische reden, maar is dat vooral om je gerust te stellen.
Ik hoop dat ik je vraag zo een beetje duidelijk beantwoord heb.
Ik ga voor je duimen!

Groetjes, Kat

Jeetje Kat, wat erg allemaal. Ik kreeg een brok in mijn keel toen ik het las!

Kat en Dani, ik zal voor jullie duimen; want ik gun het jullie zo erg!

Hey Kat,

Heel erg bedankt voor je mailtje het doet mij goed om te horen dat ik gewoon weer mag beginnen. Het heeft me heel erg gerustgesteld. Helemaal omdat ik eerst bang was zwanger te zijn terwijl het niet zou mogen. Maar het is dus helemaal geen probleem.... Nou dan maar duimen dat het zo is he...

Wel erg dat jij het 2 keer hebt meegemaakt.... 1 keer vond ik al erg. Gelukkig heb ik er helemaal geen pijn door gehad. Dat was geluk bij een ongeluk vond ik.

Nou klus ze dan maar he!

Liefs, Danielle

Dani,

je word gewoon niet zwanger als je lichaam er nog niet aan toe is, of in het ergste geval word je eerst wel zwanger, maar gaat het bij het innestelen alsnog mis, omdat je baarmoeder nog 'beschadigd' is.

Ik denk dat duur dat je lichamelijk hersteld afhankelijk is van de duur dat je zwanger was, en de grote van de placenta (heeft ook weer alles te maken met de duur van de zwangerschap).

Zelf ben ik 29 april bevallen na 18 weken zwangerschap. Ons kindje bleek bij een routineonderzoek een paar dagen ervoor te zijn overleden.
Nu ben ik weer zwanger. Ik ben nadien twee keer ongesteld geweest.

In ieder geval sterkte en wil je meer weten, de meiden op het forum: zwanger worden  na een miskraam ontvangen je met open armen.

Kus
Miep

Terug
Bovenaan