Wanneer zwanger na miskraam???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik zit alweer een tijdje met aandacht jullie discussies te volgen en wil nu zelf graag weten of jullie mij kunnen helpen.

Ik had in januari na 8 dagen na mijn NOD een positieve test dus we waren door het dolle heen alleen kon ik het niet geloven.
Na 10 weken kregen we een echo en daaruit bleek dat ik pas 8 weken en 4 dagen was, vreemd wat ik had een hele regelmatige cyclus en was ervan overtuigd dat ik 10 weken zou zijn.
Maar volgens de dame van het echo bureau en de VK was er niets aan de hand.
Het kindje groeide goed en het hartje was helemaal in orde de kans dat het mis kon gaan was minder dan 2 procent.

Maar helaas met 13 weken op 21 maart kreeg ik een bloeding    ik heb de VK gebeld en die zei dat ze weinig kon doen maar dat het niets hoefde te betekenen ik mocht de volgende ochtend komen en als ik het niet vertouwde kon ik naar de ehbo gaan.
Ik was er zo van over  mijn toeren dat mijn moeder besloot om me op tgehalen en naar de ehbo te gaan.
Daar kregen we gelijk een echo en daarop was te zien dat het met 9 weken was gestopt met groeien. Het hartje klopte niet meer!!!

Nu was het wachten op de uitdrijving.
Dit kon ik niet verdragen het idee dat er iets wat in me geleefd had daar nog inzat en aan het afsterven was vreselijk geen  goed plan.
Ik ben de volgende dag terug gegaan naar de gynaceloog en die heeft besloten om met medicijnen de uitdrijving op te wekken.
Eenmaal in het ziekenhuis na het weekend kwam het gelukkig na 1 vaginale tablet los.
Ik verloor het vruchtzakje helemaal compleet in zijn geheel.
Het was ter grote van een sinaasappel en je zag het vruchtje zitten wat niet groter was dan 2 cm echt heel klein.
Ik heb ontzettend veel pijn gehad en heb het idee dat ik nu weet hoe een flinke wee voelt hmmm niet fijn in ieder geval.
Uiteindelijk voelde ik mij snel daarna beter en heb nog een week hevig gebloed en daarna nog ongeveer ander halve week bruine afscheiding.
De dokter raadde ons aan om te wachten tot de volgende menstruatie omdat je dan ongeveer weet wat je cyclus is en dan kan je beter berekenen hoever je bent.

In eerste instantie wilden we  dat ook wel alleen het zo moeilijk als je zo graag iets wilt en in principe ook kan  dus we hebben gewoon gemeenschap gehad alleen heb ik geen idee wanneer mijn eisprong is.
Als ik uitga van de datum van de uitdrijving ben ik nu 5 dagen overtijd maar de test gaf eergister nog neg. aan.
Nu begrijp ik wat de dokter bedoelde ik word gek ik heb nu geen idee wat mijn lichaam aan het doen is misschien ben ik zwanger of is mijn cyclus ineens heel lang.
Heeft een van jullie hier ervaring mee.

Het spijt me voor het lange verhaal maar ik moet zeggen dat het best oplucht.
Ook hoop ik dat ik hier ander mee kan helpen want ook ik wist niet wat me te wachten stond.
Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Francis

Bij onze eerste zwangerschap ging het na 8 weken mis. Ik kreeg bloedingen en alles is vanzelf weggegaan. Twee weken erna voelde ik mijn eisprong en was het ook meteen raak. Mijn ha had gezegd dat als je lichaam er klaar voor is, er een eisprong plaatsvindt. Reken er maar niet op zodat het alleen maar mee kan vallen. Ik dacht toen in eerste instantie dat ik mijn ongi had gehad omdat ik licht roze afscheiding had. Maar omdat ik last kreeg bij het plassen en ik me liet testen voor een blaasontsteking, had ik deze niet. Dus toen maar een test gekocht. Deze stond binnen no time op zwanger. Dus na 8 weken miskraam, twee weken na mk eisprong, twee weken daarna licht roze afscheiding en week na roze afscheiding ongi.

Wij wilde ook niet wachten op een ronde. Ik snap het helemaal dat je er voor gaat.

Wat een vervelend verhaal. Eerst zo blij en dan zo verdrietig. Je bouwt toch hoop op en er zijn ondertussen toch wat mensen hier die weten dat je met een positieve test er nog niet bent! Dan begint het pas. Helaas heb jij dat aan de lijve ondervonden.

Je moet toch al na 13 weken (dat is toch heel wat) afscheid nemen van je zwangerschap en je nabije toekomstverwachting en dat wil je niet. Ik snap dat je schrijft dat je weer snel zwanger wilt worden. Ik ken dat gevoel maar al te goed. Ik heb ondertussen wel een cyclus afgewacht (maar dat heeft te maken dat we nog een uitslag kregen van een chromosoomonderzoek van ons beiden). Ga ervoor, met een echo bepalen ze wel hoe lang je zwanger bent.

Het vervelende dat je alles in je lichaam misschien interpreteert, aan de andere kant misschien zou je dat ook doen als je netjes had afgewacht en je wist hoe je cyclus verloopt, je lichaam vertelt je veel, maar lang niet alles!

Succes meid

liefs talke

Meid ik snap wat je bedoelt.... ik ben op 18 november bevallen van een engeltje...
daarop volgend ben ik op 30 januari nog gecurreteerd op placentaresten, en wist dus ok niet wat mijn cyclus was.
gelukkig had ik nog een inwendige nacontrole voor de curretage en daar zagen ze eitjes zitten die op springen stonden, dus ik wist 2 weken daarna word ik ongi en dat was ook zo...

de maand erop geen ongi, wel een positieve test, maar helaas na een week een miskraam bij 5 weken en 6 dagen.
nu heb ik daar gisteren een controle voor gehad, alles was schoon, en er zaten weer eitjes die volgende week gaan springen, dus ik weet nu weer dat ik over ongeveer 3 weken ongi zou moeten worden.
Toch zijn wij alweer begonnen met klussen.

Mijn ervaring is dus.... 5 weken na de curretage ongi worden, en 5 weken na de miskraam ongi moeten worden...

Dus meid ik zal als ik jou was over een weekje nog een testje doen, of misschien zijn de RD er al.

Liefs en een dikke kus, en vooral sterkte
Randy

Hey Francis,

Alvast heel veel sterkte, ik weet ongeveer hoe je je voelt. Ik heb op 23 maart een miskraam gehad, en pas 4 weken later mijn eisprong gehad. Morgen is mijn NOD en dat zal dus 6 weken na de miskraam zijn. Ik weet exact wanneer ik mijn eisprong heb gehad, omdat ik temperatuur.
Ik was altijd tussen 35,9 en 36,1 tot na mijn eisprong
en toen was ik constant tussen 36,3 en 36,6.
 ik weet dat ik een driefasische temperatuurkaart heb, en dat ik 3 dagen voor mijn NOD naar omhoog ga, en de laatste drie dagen is mijn temp dan ook 36,8 geweest.
Dat zou kunnen wijzen op een zwangerschap, maar ik vind hem wat laag. De eerste keer dat ik temperatuurde was de maand van mijn miskraam en toen ging hij na de innesteling, in de laatste fase dus, naar 37,3 en daar bleef hij. Ik voelde ook echt in mijn buik dat ik zwanger was.
Ik denk dus niet dat ik nu zwanger ben, maar mijn vriend zegt dat het toch kan. De eerste keer kan hij zo hoog geweest zijn omdat het misging, en mijn constant zeurende pijn kan ook geweest zijn omdat het geen goede zwangerschap was.
Nu voel ik echter heel wat minder, en wat ik voel kan best wel eens in mijn kopje zitten.
Maar ook al zal ik een beetje teleurgesteld zijn als mijn RD komen, dan denk ik toch dat het zo heeft moeten zijn. Vanaf volgende maand zou ik pas echt terug teleurgesteld zijn.

Ik hoop voor jou dat het toch van de eerste keer raak is.
Heel veel knuffels, sita

Hallo Dames,

Heel erg bedankt voor jullie reactie!!!!
Ik werd vanmorgen om 5 uur wakker omdat ik moest plassen en had het idee dat ik moest testen geen idee waar dat vandaan kwam.
 Ik had er gelukkig een paar in huis en heb de stoute schoenen aan getrokken.
En......een heel vaag 2de streepje maar ja een streepje is een streepje heb ik begrepen op dit forum.
Ik durf nog niet heel erg te juichen maar van binnen ben ik door het dolle.
Nu ga ik dinsdag maar gelijk mijn gyneceloog bellen waar ik als ik het goed heb toch al heen moest bellen, om te vragen of ik eerder kan komen.
Dus mamma Sita heel veel succes en misschien is het bij jou toch ook echt raak.
Ik moet zeggen dat ik me totaal niet anders voel echt alles lijkt gewoon normaal en dat maakt me ook weer onzeker.
Maar ik hou moed zolang er geen RD is blijf ik hopen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Succes meiden!!!!!!!!!!

groetjes Francis

Hey Francis,
VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben echt ontzettend blij voor je.
Nu ik nog
groetjes sita

Terug
Bovenaan