Wanneer zwangerschaps verlof nemen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik heb een brief van me werk gekregen waarin ze vragen of ik me tijd van zwangerschaps verlof wil aangeven.
Ik zat zelf te denken 1 juni 2007 (ben 11 juni 2007 uitgerekend) zodat ik na de bevalling nog zo lang mogelijk bij me kindje kan zijn voordat ik weer aan het werk moet.
Ik weet dan ook wel dat ik nooit van te voren weet wanneer ik ga bevallen.
Ik vind het best lastig om nu al te bepalen wanneer ik me zwangerschaps verlof wil.

Hebben jullie tips voor mij?
Of wat hebben jullie zelf gekozen?

Groetjes Peggy
Mama van Eluciano 3 jaar
en 11 weken zwanger.

Hoi,

De data die jij noemt zijn wettelijk niet toegestaan. Je moet kiezen uit 4 weken van tevoren of 6 weken van tevoren. Hierbij moet je uitgaan van je uitgerekende datum. Je hebt in totaal 16 weken bevallingsverlof.
Er staat erg veel informatie op de volgende site: www.verlofregelingen.szw.nl

Als je 4 weken van tevoren met verlof gaat dan hou je 12 weken na de geboorte over.
Als je 6 weken van tevoren met verlof gaat dan hou je 10 weken na de geboorte over.

Stel je gaat  6 weken van tevoren maar je bevalt 2 weken te laat. Dan heb je nog steeds minimaal 10 weken na de geboorte dus in totaal 18 weken verlof.

Lees die site maar eens!

gr.Ing

Je mag natuurlijk ook 5 weken van tevoren stoppen, of 5 en een half, of vier en een half. Gek genoeg zijn er weinig mensen die daar aan denken.

Ik zou op je werk 4 weken aangeven, mocht het nu niet gaan kun je altijd eerder stoppen. Ben nu in verwachting van ons 2e kindje en ik vond het zwangerschapsverlof bij m'n eerste te kort. Vind het dus fijner om de 2 wkn na de geboorte erbij te hebben.

Groetjes Sandra

Wil er nog even aan toevoegen dat je altijd nog kan veranderen. Je zit niet vast aan wat je nu opgeeft. Ikzelf had 4 weken opgegeven maar op het einde was het zo zwaar dat ik er toch 6 van heb gemaakt.
Wel 2 weken minder als ik me kindje heb maarja dan ga ik toch minder werken en ik had het echt nodig op het einde.

Terug
Bovenaan