Wanneer?

Hallo Allemaal, ik ben An 22 jaar en net 4,5 week zwanger, dus net pa sin het begin. Maar nou is mijn vraag, wanneer moet je de dokter/verloskundige bellen dat je zwanger bent? Kun je beter wachten tot 6/8 weken zodat het iets zekerder is of maakt dat niet uit? Ik heb hier namelijk totaal nog geen ervaring mee.
Alvast bedankt.
 
Hoi An,
Gefeliciteerd!!!!!!
Er komt veel op je af zo in het begin. Ik ben nu (bijna 12 weken) ook in verwachting van onze eerste. Ik heb eigenlijk meteen toen ik wist dat ik zwanger was de vk. gebeld. Het verschilt per vk. in welk stadium ze je willen zien. Het kan geen kwaad om maar vast te bellen voor een afspraak, dan heb je iets om naar uit te kijken en dan staat het in ieder geval vast. Ook heb ik meteen de thuiszorg gebeld voor kraamzorg. Ik was er vroeg bij maar ze vertelde me dat het alleen maar goed is als je er snel bij bent.
Ik heb me ook meteen opgegeven voor moeders voor moeders maar niet iedereen wil dit dus kan je eventueel even op hun site kijken moedersvoormoeders.nl
Hoe eerder je daar bij bent hoe beter. Nou, ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden, veel succes en vooral veel plezier met alles!!!!!

Liefs, Ank
 
Hoi An22,
Van Harte gefeliciteerd joh !
gewoon meteen de HA en je VK bellen !
het is gewoon makkelijker als je HA het meteen weet (mocht er iets met je gebeuren dan weet hij/zij het. Niet dat DAT de bedoelling is, maar een gewaarschuwd mens .....;-) en de VK maakt gewoon een afspraak met je als je 11 of 12 weken bent (maar dat heb je dan wel mooi geregeld ;-)
GENIET er maar lekker van, probeer je niet zoveel zorgen te maken dat het mis kan gaan enzo, en droom maar lekker !
hahaha
veel liefs
Merel+ (alweer 21 wkn)
 
Terug
Bovenaan