Wanneer???

Hallo allemaal.volgens de berekeningen ga ik deze week mijn 8e week in.Ben erg blij maar ook erg onzeker.zoals zo velen hier denk ik.nu heb ik sinds een week zo'n last van mijn buik.het is een zeurderige pijn,lijkt op menstruatie pijn.vanochtend voelde ik helemaal niets meer en daar schrok ik ff van maar nu is het er weer een beetje.tot hoelang hou je deze pijn?(die normaal blijkt te zijn)En dan nog een vraagje!volgens mijn huis arts en een paar bladen krijg je twee weken zwangerschap kado,omdat ze anders geen richtlijn hebben.dus zou ik nu eigelijk nog maar 5 weken zwanger zijn.Maar als ik nu in boeken kijk om te zien hoe groot het vruchtje is waar moet ik dan nu kijken????bij 5 weken of bij 8? ik wet het nu niet meer.kan iemand mij daar duidelijkheid over geven?Alvast erg bedankt voor julie reactie's
Groetjes Natasja
 
Met 2 weken kado wordt bedoeld dat ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Gezien het feit, dat je eisprong ca. 2 weken van de eerste dag van je laatste menstruatie plaatsvind, krijg je die 2 weken dus kado.Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest. Succes en geniet!!!
 
Hoi natasja,

Bij het vaststellen van je zwangerschapsduur gaat de dokter/verloskundige uit van de eerste datum van je laatste menstruatie, dit omdat men nooit zeker weet waneer de eisprong/bevruchting plaats heeft gevonden. Als je op een zwangerschapskalender kijkt, kun je dit ook goed zien: week 1 begint vaak met het plaatje van een eicel in rijping. Officieel ben jij dus 8 weken zwanger, terwijl het vruchtje dus 5 of 6 weken oud is. Je kunt dus gewoon kijken naar informatie voor de achste week.
 
Hoi Natasja,

Die pijn die je voelt komt waarschijnlijk door het oprekken van je baarmoeder. Dit gevoel blijft ongeveer 3 maanden, daarna verdwijnt het of wordt het veel minder. Hoort er allemaal bij (helaas). Zolang je geen bloedverlies hebt hoef je je nergens druk om te maken.

Groetjes
Anne
 
Hoi,

Ook ik kreeg van de huisarts te horen dat ik zoveel weken in verwachting ben. achteraf bleek op de echo dat de huisarts me 3 weken teveel heeft gegeven. Ik was dus geen 9,5 week maar 6,5 week zwanger.
Mijn advies is dan ook om jezelf niet rijk te tellen en de aantal dagen tot jouw eisprong eraf te trekken. Mijn eisoprong is altijd pas na ongeveer 20 dagen, dus dat klopt aardig met wat de echo liet zien.
wanneer er bij jou een echo wordt gemaakt, zal de deskundige je kunnen vertellen hoever je werkelijk bent.
Oh ja, dat ongesteldachtige gevoel in je onderbuik heb ik ook. Soms ook wat pijnscheutachtig. Ik ga dan even rustig zitten en dan verdwijnt het weer.
succes met alles!

groetjes Suzanne
 
Kijk ook eens op www.vaderschap.org daar kan je onder de link 'Progress' je eerste dag van je laatste menstruatie invullen en dan krijg je precies te zien hoever je bent, met mooie plaatjes erbij die per week verschillen!
 
Terug
Bovenaan