wanneer

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi,

Wanneer kan mag je overgaan van 4 naar 3 flessen ?????????
Mijn ventje krijgt nu haf potje fruit en een half potje groente mag ik naar drie flessen gaan als hij hele potjes leeg eet?????? en bij hoeveel maanden is dat meestal

groetjes

Ik mocht over naar drie flessen (ach, meer ging er bij 4 flessen toch ook niet in) en Laura moest een portie fruit en een half tot een heel potje groente van 6 maanden eten. Nu eet ze een half potje fruit, een half potje groente en 2-2,5 flessen op een dag en nog een beetje diksap (ongeveer 100 cc). Je zou het niet zeggen als je haar zag, maar ze houdt helemaal niet van eten.

Hoi,
Sophie wilde een week of 3? geleden geen fles meer om 10 uur. Deze heb ik toen laten vallen en krijgt ze een heel potje fruit en een halve liga. Ze krijgt diksap toe. Een week later ongeveer wilde ze ook de fles van 18 uur niet meer. Iedere avond een gevecht om hem in haar mond te houden....toen ben ik begonnen met een half potje bloemkool. Dat at ze met smaak en de dag erna kreeg ze al een heel potje. Nu krijgt ze dus 3 flessen van 210 + 7 scheppen en ze eet 1 potje  fruit met liga en 1 potje groenten.
Ik geef na de groenten wel altijd een fles na maar daar drinkt ze zelden van. Omdat ik inderdaad weet dat ze minimaal 4 flessen moeten ben ik vandaag toch maar even gaan wegen. 7665 gram woog ze, prima dus, iets boven gemiddeld. De wijkverpleegkundige vond dat ik er goed aan deed om geen "gevecht "aan te gaan. Ze doet het prima dus voor Sophie zijn 3 flessen genoeg. Ze is nu ruim 23 weken.

Groetjes Anne

Je gevoel volgen zou ik zeggen!!

Ik weet het eigenlijk niet precies wanneer het mag. Bij bij mijn vorige afspraak bij het cb (5,5 maand) zat hij nog op 5 flessen, ben toen begonnen met fruit en groente en ben toen naar 4 gegaan. 2 weekjes later eigenlijk al naar 3, 'smiddags in plaats van een fles, diksap. Maar Ilyas eet vanaf het begin af aan al heel goed zijn fruit en groente (meteen hele potjes).

Nu hang ik een beetje tussen 3 en 4 flessen in. Merk dat als ik hem ;s avonds rond 22.30 nog een fles geef, dat hij dan beter slaapt. En soms wil hij zijn fles van 19.30 maar half, dus dan krijgt hij die om 22.30 zeker nog.

Nu is hij ziek (waterpokken) en drinkt helemaal een beetje slecht  (100 cc als we geluk hebben), dus geef hem maar vaker kleine beetjes.  Hopleijk gauw weer een beetje in een normaal ritme.  

ik ben op 3 flessen overgestapt toen boas het allemaal niet meer op kon.toevallig net de dag nadat ik hier had gezegd dat ik lekker 4 flessen bleef geven omdat ik 3 zo weinig vond.maar hij wou gewoon niet meer.nu weer even wel omdat hij smorgens en tussen de middag maar max 100cc wil drinken.dan heeft hij om 15/16 uur weer honger en daar ben ik allang blij om,ook omdat hij minder begon te plassen.
groetjes karin

Blijf maar lekker 4 flessen geven joh, Je kleintje geeft vanzelf wel aan als het te veel wordt. Ik merk hier dat 4 volle (180) flessen te veel wordt en dat 3 nog te weinig is. Dan slaapt hij snacht heel onrustig en kort :( en daar worden we ook niet blij van.
Dus voorlopig geven we er gewoon 4. Hij drinkt de middelste 2 niet helemaal meer leeg, beide ong. 120 / 150 ml. Dit is sinds een week of 2 hoor, sinds hij brood krijgt en meer groente/prakje gaat eten.
gr Petra

Meike is nu bijna 6 maanden en krijgt vanaf 5 maanden ongeveer  3 flessen verder krijgt ze een half potje fruit en groenten ( 6 mnd) en een danoontje en wat drinken zij wilde de fles ook niet meer
Groetjes Monique

Terug
Bovenaan