Wanneervoel je het als je op je buik drukt?

Hallo,
Mijn naam is Lena en ik ben 23 jaar oud.Ik ben nu 9 weken en 4 dagen zwanger.
Ik heb verleden week een termijnecho gehad en die zag er goed uit.
Het (kindje) was 1,8 cm groot en het hartje klopte goed.
Het zal wel een soort ongeduldigheid zijn,maar ook een soort angst of het wel goed genoeg groeit ofzo,maar ik ben erg benieuwd of iemand weet wanneer je het gaat voelen als je over je buik wrijft of er op drukt.Is er iemand die het met krap 10 weken zwangerschap al echt voelt?Ik heb wel een beetje een opgeblazen gevoel,maar dat bedoel ik niet.Ik hoop dat iemand mij er wat over vertellen kan.Ik begrijp dat het bij de een ook weer eerder te voelen is dan bij de ander hoor!
Ik wacht het af.

Groetjes Lena
 
Hey hallo,


Ik weet niet precies meer wanneer het bij mij was, maar op een gegeven moment kan je als je op je rug ligt net boven je schaambeen een harde richel voelen.... en dat is je baarmoeder dan die groeit. (en die gaat dan telkens hoger zitten)
en dat controleerd ook je verloskundige of gyn. elke keer op je controles.
Ik vond dat heel leuk om zelf te voelen en deed dat ook heel de tijd (en ik liet het ook aan anderen heel de tijd voelen)
Hoop dat dit je een beetje helpt en is wat je bedoelt....

Liefs Jennifer (nog maar 4 dagen voor de uitgerekende datum!!!)
document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));

Hallo,
Mijn naam is Lena en ik ben 23 jaar oud.Ik ben nu 9 weken en 4 dagen zwanger.
Ik heb verleden week een termijnecho gehad en die zag er goed uit.
Het (kindje) was 1,8 cm groot en het hartje klopte goed.
Het zal wel een soort ongeduldigheid zijn,maar ook een soort angst of het wel goed genoeg groeit ofzo,maar ik ben erg benieuwd of iemand weet wanneer je het gaat voelen als je over je buik wrijft of er op drukt.Is er iemand die het met krap 10 weken zwangerschap al echt voelt?Ik heb wel een beetje een opgeblazen gevoel,maar dat bedoel ik niet.Ik hoop dat iemand mij er wat over vertellen kan.Ik begrijp dat het bij de een ook weer eerder te voelen is dan bij de ander hoor!
Ik wacht het af.

Groetjes Lena



 
Hoi Jennifer,
Bedankt voor je reactie,ik zit in iedergeval steeds veel te hoog te voelen volgens mij.
Ik zit steeds een beetje ter hoogt van mijn navel dus dat zal dan niet meevallen.
Je schaambeen is toch dat harde bot beneden je blaas wat je voelt?
Ik ga het vanaf nu op de goede plek proberen te voelen.
Hartelijk bedankt,en voor jouw begint het trouwens heerlijk op te schieten.
Leuk! En veel sterkte met de bevalling,en ik hoop dat het een mooi en gezond kindje mag zijn.

Veel liefs van Lena
 
Hoi Lena,

Ik ben 24 en 21 weken zwanger van mijn 2de.
Wanneer je de baarmoeder kunt voelen verschilt wel eens, normaal komt de baarmoeder boven het schaambeen uit als je 12 weken zwanger bent. als je dan op de rug ligt kunt je dan een bobbeltje voelen. Bij deze zwangerschap voelde ik het al bij 8 weken, was erug vroeg maar dat kan komen doordat het mijn 2e is.
Ik kon de groei goed bijhouden dat was wel leuk.

Gr. Ris
 
Hoi Lena

Is inderdaad nog wat vroeg om te voelen denk ik, ik voelde de baarmoedr in begin alleen nadat ikwas klaargekomen. Als je daarna voelt, dan voel je een harde bobbel. Dat is dan je baarmoeder. Tijdens het klaarkomen trekken je spieren samen, dus vandaar dat je hem dan beter voeld. Maar bij je navel zit ie echt nog niet. Ik ben nu in mijn 21 week, en bij mij zit hij nu net bij de navel.

Groetjes Doortje
 
Hoi Lena,
Gewoonlijk kan je rond de 12de week de baarmoeder boven het schaambeen uit voelen komen. Als je dat wilt voelen, moet je plat gaan liggen en je vingers nét iets boven het schaambeen op je buik zetten. Dan duw je schuin naar beneden en dan kan je die 'rand' voelen waar je overal over leest. Nog éven geduld, dus!
Groetjes!
 
ieieieieeeeeeeeeeee

wat een onderwerp ,

wordt al helemaal niet goed als iemand naar die buik wijst ,
laat staan dat ze er op gaan duwen pffffffff ik weet het maar ,
zal best geen kwaad kunnen maar ik vindt het maar niets.


groetjs jaap
 
Terug
Bovenaan