wanner een hoofdkussen gaan gebruiken

hey wanneer hebben jullie kindjes een hoofdkussen gekregen in bed??
ik vraag me dit af omdat mijn dochtertje (11 maand) heel vaak op een knuffel ligt te slapen met haar hoofd  en vraag me af of het dan niet beter is om op een echte kussen te laten slapen. ????? groetjes van mariëlle
 

Hoi Marielle,



Mijn zoontje Emir van 9.5 maand oud slaapt al sinds ongeveer 2 maanden met een hoofdkussen.
Hij was toen erg verkouden en hoestte de hele nacht door en mijn moeder zei dat een kussen zou helpen.
Ik heb zelf een kussen voor hem gemaakt en hij slaapt sinds toen veel beter.

Je kindje kan al een kussentje gebruiken, maar let op dat het niet te dik is.Het liefst een wat platter kussentje.


Veel succes!!

Groetjes,
mama van Emir
 
'Officieel' mag het pas vanaf 2 jaar. Maar goed, das een advies. Of het allemaal zo gevaarlijk is met al die slaapadviezen als je ze niet opvolgt, dat vraag ik me wel eens af. Want er is nooit een echt goed bewijs tot nu toe in de medische wetenschap.
Mijn zoontje, anderhalf, slaapt nog zonder kussen, ligt ook altijd op zijn buik (ook zoiets, dat schijnt ook niet goed te zijn, maar hij doet het al vanaf 4 maanden) dus dan is een kussen ook niet nodig, ligt niet lekker volgens mij.
 
mijn dochter slaapt ook op haar buik en dan een beetje schuin doordat ze op haar knuffel slaapt. (ik vind het zelf ook geen probleem dat ze op haar buik slaapt ookal word het wel afgeraden.)mijn dochter slaapt ookal vanaf ongveer 4 maand op haar buik. ik heb ook wel gehoord dat als zelf terug kunnen draaien dat het dan wel kan op hun buik slapen. groetjes my
 
hoi moeders,

Oficieel mag het met 2 jaar en ik zou voor het 2de jaar geen kussen gebruiken.
Je vergroot de kans op wiegendood en je kindje kan de kussen op het gezichtje krijgen en stikken!!!!
NIET DOEN!!
Het is ook niet goed voor het rugje..... Je kindje is aan het groeien en zo kan het rugje scheef groeien of ze kunnen  er later  last van krijgen.
Mijn dochter is nu 10 maanden ik doe het niet voor haar 2de.
Mijn broertje is nu 7 en heeft ook pas op zn 2de een kussen gekregen in zijn bedje.

Groetjes een trotse moeder.
 
mijn dochtertje is bijna 3 jr (14 mei) en ze heeft sinds een paar weken nu een kussen. Ze gebruikte ook haar knuffels als kussen, dus was voor ons dat de reden om een kussen voor haar te kopen. Ze slaapt als een roos..

Ik had het een tijdje geleden ook gevraagd aan het CB. Zij  adviseerde het niet aan voor het 2e jaar zo ook het gebruik van een dekbed. Dit krijgt ze ook pas sinds een paar maanden... ivm wiegendood.
Ik ga altijd nog iedere avond voordat wij zelf gaan slapen bij haar kijken en leg haar vaak weer goed op haar kussen en onder haar dekbedje. Gewoon voor de zekerheid.

Gr,

Bianca
 
Terug
Bovenaan