wanner in buggy?

Wanneer mag een kindje in een buggy? (lichtgewicht, inklapbaar model) Als hij heel plat kan, mag mijn zoontje van 4,5 mnd er dan al in of is dat heel slecht voor zijn ruggetje?
 
Hoi,
Volgens mij mogen ze pas in de buggy als ze goed kunnen zitten. Maar mijn zoon is nu 5 maand en past bijna niet
meer in de reiswieg. Dus dan moet ik hem of in de maxicosi of in de buggy
gaan doen. Aangezien ik aardig veel met hem wandel. 1 uur per dag.
Heb dus zelf ook een dilemma. Maar als je de buggy heel plat doet kan het volgens mij weinig kwaad. Hij zit er toch geen uren achter elkaar in?
Succes en groetjes
 
Laatst was ik nog bij mijn internist in het ziekenhuis en had ik mijn kinderen mee, ook mijn jongste van ruim 7 maanden. Zij ligt nog in de kinderwagenbak en past hier nog net in. Heel goed, vond hij, kinderen moeten als het even kan zo lang mogelijk in de kinderwagenbak liggen. Dit had de kinderarts ook al gezegd toen mijn dochtertje net geboren was.
Maar ja, als het echt niet meer past, dan kun je eigenlijk weinig anders, niet waar?
 
elk kind is anders hoor. Mijn zoontje wilde rond die leeftijd echt niet meer liggen, wilde alles zien. bovendien was en is hij nog steeds heel sterk in zijn rug en nek. Als je kind dat ook is zou ik gewoon de buggy gebruiken, en die dan ook in de laagste stand zetten misschien.
 
MIjn dochtertje is nu 4 maanden en zit/ligt al in de buggy. In de reiswieg ging niet meer en ze wil gewoon alles zien. Nu kan ze goed kijken maar ook nog heerlijk slapen.
 
Een buggy is wat snel, die zijn zo hard en ze moeten daarin ook goed alleen kunnen zitten. Ik zou wat voorzichtig zijn daarmee, want de vering in die buggys is 0,0. Maar je hebt toch wel een wandelwagengedeelte op je kinderwagen? Daar mogen ze al vanaf een maand of 4 in, mits in een wat achterovergelegend stand. Vanaf 4 maanden wordt dat ook geadviseerd omdat kindjes vanaf die periode wat meer geinteresseerd zijn in de omgeving en graag alles willen zien.
 
Terug
Bovenaan