Wanner in kinderstoel met eten?

Hallo moeders.

Ik heb een vraagje over het gebruik van een kinderstoel.
Wij hebben vorige week een soort Tripptrapp stoel gekocht voor onze dochter. Een hele leuke, bij de kruitvat. Maar nou weten we niet precies vanaf wanneer ze daar in mag zitten.
Ben benieuwd vanaf wanneer jullie dit hebben gedaan.

Ze is nu bijna 6 maanden en kan al een beetje rechtop zitten. Moet nog wel een beetje helpen.

Groetjes Jolien
 
Hallo,

Ik weet nog toen Guido zo oud was dat ik me dat ook af vroeg. En bij ons kon Guido pas in de kinderstoel toen hij zelf kon zitten. Daarvoor had ik het wel geprobeerd, maar toen ging het nog niet echt goed.

Gewoon even wachten tot ze zelf kan zitten.

Groetjes Loekie
 
Vera is nu ruim zes maanden en kan al zelf redelijk stevig zitten. Heb een kinderstoel gekocht met een vijfpuntsgordeltje zodat ze helemaal stevig zit. Aan de linker- en de rechterkant een kussen en ze kan er lekker bij zitten. Nog niet zo lang, maar het is wel heel gezellig!
 
Hallo, je kunt het proberen... Maar niet te lang.
Mijn zoontje is 7mnd maar weegt ook bijna 11kilo, dus die kan uitstekend in de stoel zitten.
Ook alleen maar met het fruit en groentehap.

Wees voorzichtig en ga niet te snel en te lang.

Groetjes Natasja
 
wij hebben op het kinderdagverblijf een keer een   informatie avond gehad die werd begeleid door een fysiotherapeute.
Zij vertelde dat veel kinderen te snel worden neergezet op de billen (oa in de kinderstoel)
Een baby ruggetje kan dat eigenlijk nog niet dragen en ze krijgen dus (vaak op kleuterleeftijd of daarna) rugklachten.
Zolang een kind niet zelfstandig vanuit buikligging zelf kan gaan zitten, is de rug nog niet sterk genoeg om te zitten, doe dit dus ook niet.
Je ziet vaak dan kinderen in de kinderstoel onderuit gaan hangen of scheef gaan zitten, daardoor weet je dus dat je kind nog niet toe is aan de kinderstoel.
Maar goed veelmensen vinden het onzin en doen het toch, doe het dan alsjeblieft niet te lang, even gauw eten en er snel weer uit.
groeten Martine
 
Hi,

Tom is nu 8 maanden, hij zit al een tijdje in de kinderstoel.
Alleen met groente en fruithapjes, meer niet, dus zeker niet te lang.

Gaat erg goed, en hij vind het reuze interessant.

NENS
 
Terug
Bovenaan