wanner kan een baby gerichtergens naar kijken?

hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Jasmijn is nu 4 weken oud en ik heb het idee dat ze nog niks bewust ziet. Haar oogjes draaien alle kanten uit maar ik heb niet het idee dat ze me al een keer echt gericht heeft aangekeken. Ook bewegende voorwerpen lijkt ze niet te zien.
Ze regaeert wel op licht, dan knijpt ze haar oogjes stevig dicht.
Vanaf welke leeftijd zou dit moeten?
Ze is wel 3 weken voor de uitgerekende datum geboren dus misschien kan dat een reden zijn. Ze kijkt ook wel richting lawaai, maar lijkt niks te zien,
groeten Elke

Hoi Elke,

Volgens mij verschilt dat per baby. Ik zou me er niet ongerust om maken hoor. Als het goed is moet je binnenkort naar het consultatiebureau en kijken ze ook Jasmijn's oogjes na. Nathan begint nu gerichter te kijken en te lachen. Dat deed hij vanaf een week of 4, maar toen gingen zijn oogjes ook nog geregeld alle kanten uit. Als het goed is kunnen ze vanaf 4/5 weken dingen op een afstand van 15 - 30 cm goed zien. Heb je een groeiboekje van het consultatiebureau? Daar staan dat soort dingetjes in. Nathan kijkt ook vaak nog superscheel hoor en draait ook nog wel eens weg met zijn oogjes. Hij is nu 6 weken (ook een weekje te vroeg geboren). Volgens mij kan dat inderdaad iets langer duren als ze te vroeg geboren is.

Maak je niet ongerust en ga anders even langs op het consultatiebureau! Of bel even naar het telefonisch spreekuur.

Liefs Kim

Terug
Bovenaan