Wantjes... UIT mama !!!!

Hoi Sophie,

dit is zooooooooo herkenbaar. Ook Bente wil echt geen wanten aan. Nu moest ze ze van mij gisteren én vandaag wel aan. Ik heb ze aangetrokken en daarna de touwtjes heel strak omhoog getrokken, zodat ze ze echt niet meer uit kan trekken. Ze werd er heel boos om, maar eenmaal buiten op de slee, vergat ze het gelukkig snel. Vanmorgen was het drama al iets minder groot dan gisteren. Hier was het trouwens ook een drama met muts en sjaal, deze mogen nu wel op/ om.

Succes

groetjes Danielle

Ja hoor hier ook heel herkenbaar. Een sjaal hoort er voor haar gewoon bij dus dat is gelukkig geen probleem. Een muts wil madam helemaal niet op. Dus wij hebben een muts met capuchon gekocht en die kun je met drukkers voor vastmaken. Dus die krijgt ze niet zelf af.
Maarja die wanten he. Ze wil ze niet aan. Ik kan met haar wel een kwartier worstelen om die dingen aan te doen maar eenmaal buiten zijn ze in een mum van tijd weer uit. Gisteren wilde ze ze na een tijdje wel aan. Maar vanmorgen bleef ze volhouden. Resultaat dus ijskoude handen en een huilend meisje omdat ze koude handen had. RRRRRRR
Ik heb wantjes zonder touwtjes, die heb ik er vorig jaar afgeknipt. Stom stom stom denk ik nu, maarja.

Succes ermee!
Groetjes Anne

Heeeeeel herkenbaar. In het topic sneeuw/winter outfits heb ik (maar ook anderen) hier ook al wat overgeschreven.
Zo vervelend...wel 70x doe ik die dingen aan, omdat ik blote handjes met dit weer toch wel zielig vind. Uitiendelijk liet ik ze gewoon maar een keer uit, want ik dacht...dan zal ze wel leren dat het toch beter is om de handschoentjes aan te houden. Maar nee hoor...
En zoals Anne al zegt...je bent bekant een kwartier aan het worstelen om ze weer goed aan te krijgen en binnen een minuut zijn ze weer uit.
Ik moet zeggen dat ze ze inmiddels wel steeds wat langer aanhoudt. Ik stop ze meestal ook goed onder de mouw van de jas. Dat helpt een beetje.
Maar een gouden tip...ik wacht er ook nog op.

Groetjes, Bianca

Hallo allemaal,

Zoooo herkenbaar. Ook ons zoontje wil absoluut geen wantjes aan. Opa kwam met de gouden tip: stop in het begin iets in de wantjes dat ze graag vasthebben. In het geval van mijn zoontje kleine autootjes. Hierdoor steken ze in ieder geval hun handjes alvast in het handschoentje en zit jijzelf geen kwartier te prutsen. Wij hebben het geprobeerd en bij ons werkte het. Vervolgens heeft hij ze ongeveer een half uurtje aangehad, het autootje bungelend in het handschoentje na verloop van tijd, hihi.

Groetjes,
Janneke

heyhey

nathalia wilt opzich wel haar wantjes/muts/sjaal om/aan maar als ze in de sneeuw aan het spelen is, vind ze die dingen behoorlijk irritant whahaha
dan wilt ze ze dus uit doen, om de sneeuw te voelen en sneeuwballen te maken.

als ze in de wagen zit, houd ze alles wel aan/op.

liefs, do

p.s. wij hebben wantjes met een touwtje eraan, dat als ze er 1 uit doet, ze blijven hangen zeg maar en je dus niet hoeft te zoeken hahaha.

Hoi,

Hier geen problemen zowel de muts als sjaal en handschoenen laat hij netjes aan, valt iets af dan roept hij me en moet ik het weer aandoen, dat lukt hem zelf niet aangezien hij 3lagen incl sneeuwpak aanheeft,,haha,,net zo'n michelene poppetje!
en wat een plezier buiten in sneeuw, pop maken slee rijden, flinke heuvels af, hij vind het super!

Gr MJ

Hoi,

Hier ook niet echt een probleem. Eén keer had ze ze uit, toen begon ze te gillen omdat dr handjes zo pijn deden van de kou.
Misschien een keer de sneeuw in handje stoppen en dan vertellen dat met handschoenen het niet zo koud is?

Overigens is het aandoen wél een probleem. Niet zozeer omdat ze niet wil, maar ze staat niet stil!!
Dus dan ga ik naar de gang en zeg, mama gaat zonder jou hoor, je mag alleen mee als je alles aan heb!

Verder heeft zowel haar sneeuwpak als haar jas van die gaten in de binnenmouw voor haar duim. Eigenlijk hoor je dus je duim erdoorheen te steken en dan een want aan te trekken.
Ik doe dus dr wantje aan en steek daarna dr duim door dat gat heen. Zo blijft dr wantje beter zitten, want als die half hangt trekt ze ze uit omdat het niet lekker zit.
Misschien is dat een optie?
Enne ik las dat iemand het touwtje vorig jaar eraf had geknipt. met een sutkje wol en een naald zit er zo weer een touw aan vast, heb ik ook gedaan!

Liefs Irene

Terug
Bovenaan