Wantrouwend

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben 38 weken zwanger van de tweede  en voel me wantrouwend naar mijn partner toe.  <br />Er is geen directe oorzaak of reden toe.. ik zoek gewoon overal wat achter. <br />Ik vind het zelf erg vervelend want normaal ben ik iemand die, zodra ik zulke gevoelens heb, ook echt intuïtief weet dat er iets speelt dat niet klopt… dit gebeurd natuurlijk zelden tot nooit in mijn huidige relatie! Maar nu met alle hormonen weet ik het gewoon niet zeker.</p><p>herkennen jullie je hier in of is dit echt weer zo’n ding waar vooral ik last van heb.  <br /><br /><br /></p><p>thanx xx</p>

Hey,
Het woord hormonen verklapt al veel. 
Ik ben geen helderziende, dus om nu te zeggen het is niks, dat kan ik ook niet. Maar ik weet van mijn 1e zwangerschap dat ik tegen het einde aan echt aan vanalles ging twijfelen. 
Is hij wel trouw, ben ik wel klaar voor het moederschap, is ons huisje veilig genoeg, etc etc. Het was om gek van te worden!
Er is maar 1 manier om het zeker te weten, dat is hem vragen haha. Maar je kan ook wachten tot een paar weken na je bevalling als je hormonen weer wat meer in balans zijn.

Wat balen dat je er last van hebt. Kan natuurlijk niet achter jouw voordeur kijken, maar heb je echt concrete aanwijzingen om wantrouwend te zijn of niet echt? Ik heb tijdens mij tweede zwangerschap ook af en toe van dit soort ‘waanideeën’ gehad. Als hij ging sporten (1x per week, al jaren vaste avond), bedacht ik dat hij naar zijn lover ging. Gelukkig had ik ook nog gezond verstand, nu ik bevallen ben heb ik hier geen last meer van. Sterkte met laatste loodjes!

Ik heb het ook en ik ben 'pas' 30 weken zwanger. Maar ik denk idd dst dit hormonen zijn. Heb het namelijk met vanalles.. Werk momenteel niet en dus ga ik liggen malen of ik ooit nog wel een leuke baan vind. Of dat de bevalling eel goed gaat omdat ik medisch ben nu en dus mijn wens om thuis te bevallen in duigen valt. Ik hoop natuurlijk dat er geen 'echte' reden is om je zorgen te maken om hem te wantrouwen. En dat het alleen maar hormonen zijn!

Herken dit ook echt. De laatste weken van mijn zwangerschap dacht ik ook echt dat m'n partner met een ander sms'te. Nu ben ik echter al bijna 9 weken geleden bevallen en toch overvalt het idee me nog af en toe. Ik kan me er dan helemaal in verliezen en staaf het dan met verschillende zaken. Ik hoop echt dat het nog de hormonen zijn, maar weet het dus toch niet helemaal. Lastig! 
Hopelijk is het bij jullie ondertussen voorbij. 

Zou als hij aan het douchen is ofzo gewoon in zijn telefoon kijken haha. En even facebook en insta checken. Dan weet je zeker dat het je hormonen zijn. Maar ik heb zoiets nooit gehad met mijn zwangerschap. Dus misschien is er toch iets niet helemal pluis. Want waarom denk je dat? Wat doet hij dan? 

Ik denk eigenlijk aan verschillende dingen ...

1. Hormonen?
2. Onzekerheid als vrouw, dat je je niet meer aantrekkelijk voelt als je hoogzwanger bent?
3. Minder seks omdat je hoog zwanger bent, waardoor je bang bent dat hij het ergens anders zoekt? Dat kan natuurlijk ook nog de weken na de bevalling?
4. Teveel tijd om na te denken & een kleiner wereldje door je zwangerschapsverlof?
5. Vermoeidheid, wat met je gedachtes speelt?
6. Of geeft je man er echt aanleiding toe dat je dit denkt?

Dit waren mijn hersenspinsels. Hopelijk is er niks 'echts' aan de hand!

Terug
Bovenaan