Wapiti Darmfunctie

Hey,

Ik heb echt last van obstipatie... vreselijk... niks aan. Nu lees ik hier op het forum dat je Wapiti darmfunctie kunt gebruiken dus die heb ik eens even aangeschaft. Er staat in de bijsluiter dat dit in overleg met arts of vk moet omdat de stof 'senna' nogal krampen kan geven!

Wie gebruikt het al en heeft toestemming van de vk? Het zou zo heerlijk zijn als het werkt en je het gewoon mag gebruiken.

Liefs mij
 
let wel op bij het gebruik van diverse middelen..Het is beter om het eerst te proberen met huis tuin en keuken middeltjes, zoals lauw water, extra vezels, grof brood, roosvicee laxo, kiwi, sinaasappel(sap)..En niet continu dezelfde dingen eten maar dit dan afwisselen zodat je darmen niet gaan wennen en steeds weer opnieuw gestimuleerd worden te werken..
Ik heb jaren in de verpleging met rolstoelers gewerkt, die veel laast hadden van obstipatie, de arts raadde wapiti zelfs af omdat je er luie darmen van kan krijgen...Dan zit je na die tijd weer na je bevalling en....
Ik heb er zelf ook erg last van (inclusief aambeien) de vorige zwschap, en nu weer..Ben er tijdens de vorige zwschap voor naar een dieetist geweest omdat ik zelf niet zo voor laxeermiddelen ben ook al is het natuurlijk/homeopatisch.
Hopelijk helpt dit een beetje..
 
Hoi bloemje27,

Ik heb deze inderdaad in overleg met de VK. Neem ze ook niet dagelijks hoor... Eens in de 2 3 dagen eentje als ik echt niet kan... Probeer natuurlijk zoveel mogelijk gewoon te gaan....
Maar mijn VK zei dat het geen probleem was...

Groetjes Miranda
 
Hoi hoi,

Ik gebruik dit alleen in het begin, want als ik het later in de zwangerschap zou gebruiken kan ik problemen krijgen met weeën enzo (ik heb meer kans op vroeggeboorte)

ik krijg namelijk onwijze krampen van dit middel en dan kan je baarmoeder mee gaan doen. Dus wees voorzichtig, en ik zou ook eerst de vk bellen.

 
Nare bijkomstigheid he die ontlasting...
ik zou idd wel uitkijken. Ik had voor mijn zwangerschap er al last van en gebruikte movicolon elke dag 1 zakje, toen ik zwnager was ben ik gestopt door een nare ervaring en de ha post kon er geen infomratie over geven als je zwanger bent. Die schreven lactosestroop voor. Dat werk heeeel goed maar aangezien ik niet heel de tijd verstopt zit gebruik ik het niet meer. Heb 2 x na gebruik van de stroop diaree gehad.

Het is heel raar bij mij zo ga ik een week niet en dan opeens elke dag. Daardoor durf ik geen laxerende middelen meer te gebruiken. Ik drink nu veel thee met honing omdat ik nogal last van me keel heb al 4 dagen en volgens mij werkt dat ook wel goed voor mijn darmen (is natuurlijk ook gewoon extra vocht wat helpt)

succes ermee!
 
Hey,

Ik heb zelf de vk even gebeld. Ze zei dat het geen probleem was als je het alleen maar gebruikt als het echt niet anders meer kan. Darnaast veel vocht, vezels en vruchten met pitten eten. Dus ik heb het gisteren ingenomen en het werkte heel goed... even alles kwijt. Heerlijk, wat voel ik me opgelucht. geen onwijze krampen gehad... wel iets natuurlijk... maar kon alles goed kwijt... heerlijk! Sorry hoor, maar obstipatie is echt een probleem!
nu elke dag 2 glazen sinaasappelsap met twee eetlepels tarwevezels.. is nog lekker ook! En 2 kiwi's, druiven, bruin brood, extra vezels in crackers en beschuit, minstens 2 liter drinken... en alleen als ik echt dagen niet kan neem ik het spul van wapitie... maar ik vind het een uitkomst.
 
Weet je wat mij ook hielp?
Brinta en ontbijtkoek eten.... Het eerste niet echt super lekker, maar ik merk echt dat als ik dat paar dagen niet doe, ik ook bijna niet kan.
Sterkte ermee.
Oh ja pers niet te hard, anders krijg je aambeien. En als je dat hebt zijn vochtige toiletdoekjes met kamille nog een uitkomst
(vond ik sowieso erg fijn na de bevalling)

Sterkte ermee
 
Terug
Bovenaan