warm en koud en vlagen van krampen????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Ik heb weer even een momentje waarop ik gerust moet worden gesteld...

Gisternacht wakker geworden van darmkrampen en tot aan de ochtend zo ongeveer heb ik het toiletbrilletje warm gehouden..
Heb nu een vrije dag en alhoewel het al wel minder is geworden heb ik nog steeds vlagen van krampen nu ter hoogte van mijn middenrif en tijdens zo'n vlaag breekt het zweet me uit...
Misschien stomme vraag maar zijn er meer meiden met dit probleem?
maak me dr een beetje zorgen over....

Thanks!!
Greets,
J
ga mijn zevende week in....

Hey ik heb dat ook heel erg gehad dat ik wakker werd met enorme krampen en dan brak het zweet me uit   heb het een paar keer gehad   was echt vreslijk die krampen maar het gaat wel weg duurt alleen even   groetjes carola

hoi j,

Dat heb ik ook gehad! Als in de derde week van de zwangerschap begon 't - het leek wel voedselvergiftiging ofzo. Ben op een gegeven moment van ellende op de koude tegelvloer gaan liggen, zo erg zweette ik. Maar... na een paar van die aanvallen ging het beter. Ik heb nog wel regelmatig pijn in m'n darmen - meestal ongeveer een half uur na de maaltijd.

Tips: niet te vet eten, en geen uien, prei, rauwe paprika, bonen enzo eten. Kleine maaltijden, desnoods 7 keer per dag een minibordje, in plaats van drie grote maaltijden. En goed kauwen!!

Heel veel sterkte!

He hoi,

Heb je ook last van verstopping ? Heb ik ook heel erg last van gehad. Dan komen de krampen misschien daardoor. Veel vezels eten dan.
Kan ook zijn dat je darmen een nieuw plekje zoeken in je buik om ruimte te maken voor je baarmoeder. Tenminste als je nog niet zo ver in je zwangerschap bent. Daar doe je niet veel aan. Misschien een warm bad voor het slapen gaan.
Als je al wat verder in de zwangerschap bent kan het zijn dat de bewegingen van je kindje je darmen flink stimuleren. Vervelend is het wel he?

Sterkte Juffie

Hoi hoi,

ik dacht dat ik de enige was! Heb vanochtend vroeg ook weer een tijd op de wc gezeten, daarna naar bed en toen toch maar weer naar de wc. Dacht eerst dat het verstoppingen waren, maar kan toch nog elke keer. Het zijn wel je darmen die liggen nu ongeveer terhoogte van je middenrif.
Je darmen zijn met een zwangerschap ook helemaal van slag, maar als je last hebt van verstoppingen moet je veel min 1,5 l water per dag drinken (heb ik zelf nog wel moeite mee) en veel   vezels eten die zitten in groene groente fruit met schil (eerst goed wassen), bruin brood en meer  beweging helpt ook.
Misschien dat je er daarom 's nacht meer last van kan krijgen?
Nu heb ik gister gelzen in zwanger enzo dat je zoveel mogelijk moet ontspannen(makkelijker gezegd dan gedaan) op bed liggen en met je handen over je buik heen ronde bewegingen maken met lichte druk, met de klok mee! (de darmen liggen gedeeltelijk in een cirkel en de ontlasting beweegt in de richting van de klok).

Hoop dat het helpt voor je.

Sterkte

Liefs

Terug
Bovenaan