Warm eten ? Brrrr

Mijn dochter van bijna 10 maanden weigert sinds ruim een maand haar warm eten.
Normaal gesproken ging het potje volledig op en schreeuwde ze om meer, maar sinds een maand is het afgelopen.
Worteltjes, boontjes of doperwten,  aardappelen,  vers  of potje, met of zonder stukjes, ... niets meer. Ook koud geven of tijdens de lunch werkt niet.
Tja, met een hele hap appelmoes natuurlijk wel, maar daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen, en meestal weet ze het stukje aardappel  toch nog uit haar mond  te wurmen.

Ik blijf het ieder avond maar weer proberen, want je weet het maar nooit, maar het eten vliegt door de lucht, haar hoofd is afgedraaid en de kaakjes stijf op elkaar.

Is ook dit een fase, of begint ze nu al een moeilijke eter te worden?
Alle tips over moeilijke eters gaan toch voornamelijk over kinderen die wat ouder zijn.
Zal ik haar dan maar weer gewoon een fles geven of een extra boterham?

Hoop dat iemand kan helpen.
Groetjes,
Manon
 
Misschien wil ze dingen nu zelf proberen. Mijn dochter heeft ook een fase gehad dat ze eigenlijk helemaal niks meer van een lepeltje (door mij vastgehouden) wou eten.

Ik ben toen begonnen met haar voedsel aan te bieden  die ze zelf beet kon pakken: reepjes courgette, stukjes tomaat, pasta e.d.

groetjes Elsbeth
 
En ik ben rond die tijd begonnen met het potje gewoon tijdens het spelen te geven.... Spelen was veel interessanter en eten aan tafel absoluut niet..... Het spelen moest onderbroken worden voor het eten, dus eten was niet leuk! Tijdens het spelen (rond 16 uur meestal al) begon ik met potje voeren. Ongemerkt ging het hele potje er in. Daarna kon ik rustig aan ons eigen eten beginnen......

Kortom, volgens mij is het een fase (alleen duurt die fase wel een tijdje.....)

Groetjes Nynke
 
hallo,
ik zou volhouden!!
tenminste dat ga ik echt doen,by 'de tweede' zoon
want nr.1 is nu byna drie en ik moet echt alle truukjes gebruiken
om hem wat te leten (warm)eten!
toen hy een jaar werd en met de pot ging meeeten ging het 'ergens' fout
we besloten te negeren dat hy absoluut niet meer wou eten,
zelfs by even proeven was het een drama,hy spuugde het uit
en kreeg braakneigingen al was het fyn gepureerd!
maar sindsdien werd het alleen maar lastiger..
nu zyn we echt bly als hy zelf besluit een frietje te proeven
of een stukje wortel..dat wil ik echt voorkomen by de jongste..
dus,doorzetten op een speelse manier en afleiden maar wel
blyven eten..dat ga ik doen.
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan