Warm eten een drama

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Meestal lees ik alleen mee, maar ik wilde graag weten of jullie nog tips hebben.

Fleur is altijd een goede eter geweest, en met de broodmaaltijd en tussendoortjes nog steeds.
Alleen het warme eten is een drama. Bijvoorbaat zegt ze al nee, bah en niet lekker. Als ik een hap wil geven gaat ze heel hard nee schudden en als ze al een hapje neemt spuugt ze het weer uit.
Nu geef ik als ik zelf bijna klaar ben met eten een paar (3 of 4) hapjes van mn eigen bord, dan wil ze het wel.

Hoe gaan jullie ermee om en hebben jullie tips?

Hier nog zoeentje hoor! Tis niet dat ze het niet lekker vind maar meer omdat ze het fenomeen NEE heeft ondekt. Ik zet tegenwoordig haar bord voor haar neus neer zodat ze zelf kan eten en negeer haar verder. Ze gaat dan vanzelf eten. Niet alles met vork of lepel maar ach handjes werken ook. Als we iets eten waarbij gevoerd moet worden bv spagetti ofzo dan doe ik het ook wel eens vanaf mijn bord want tja wat een ander heeft is vast lekkerder. Het is een fase... Gaat wel weer over. Ik sla het middagtussendoortje nog wel eens over zodat ze goede honger heeft, Helpt ook!

gr,Ing

Hoi mama van Fleur,

Hoe oud is Fleur nu? Misschien is het een fase/sprongetje?
Tara is bijna nooit een goede warm-eten-eter geweest, alleen vroeger met de potjes.
Ik merk ook dat ze ons eten lekkerder vindt, misschien omdat er zout in zit. Ik heb nl. van een vriendin gehoord dat haar dochter van 2 het gewone eten zonder zout niet lust, maar als ze er een beetje zout in doet, dan lust haar dochter het wel. Succes, hopelijk wordt ze weer snel de oude, goede eter :)

Groetjes,
Shivana

Hoi,

Ik denk dat je zeker geen drama moet maken en niet het toetje gaan verbieden, want daar zitten Voedingsstoffen in en krijgen ze als ze het warm eten niet opeten toch nog wat binnen.En dan blijf eten toch leuk.
Jesse heeft er een week last van gehad, Alles was nee en eten, wou hij niet.

Ik schepte eten op(niet te veel)
Wij gingen eten en Jesse wou niet.
Gewoon genegeerd, Toen wij het ophadden heb ik onze borden en die van Jesse ook opgeruimt zonder dat hij er wat van op had, toen alle 3 een toetje die at hij wel
Dit heb ik een paar dagen gedaan en hij at weer.

succes Groetjes Linda

Terug
Bovenaan