warm eten moeizaam (kindje 7 maanden)

Hoi,

Sinds onze dochter boventanden kreeg is het eten een drama. Fruit, melk, pap uit de fles gaat gelukkig erg goed, maar het warm eten is ze erg aan het kieskauwen.
Bruine bonen vind ze lekker, worteltjes en doppertjes ook wel, dan eet ze zo'n 100 gram.
Ander eten krijgt ze soms maar 50 gram binnen. Soms doe ik het wel in twee keer, maar dan is 100 gram toch wel de max. Vind het zo weinig, of is het gewoon een dip met 7 maanden? Hiervoor at ze namelijk als een turgraver.
groetjes,
Karlien

Weeg jij het eten dan, dat je weet hoeveel gram ze eet?

Helemaal niet nodig hoor, op deze leeftijd zijn ze nog volop aan het wennen aan de bijvoeding, en dan kan het voorkomen dat ze een periode weer wat minder willen. Tot ze een jaar zijn is melk de hoofdvoeding en bijvoeding precies wat de naam al zegt: BIJvoeding, iets wat ze erBIJ krijgen!

Maak je niet teveel zorgen, ze is nog erg jong, en voor je het weet eet ze je de oren van het hoofd!

Mijn dochtertje van 10 maanden krijgt nog lekker een papfles 's avonds hoor!
Ze vindt het warm eten wel lekker, en krijgt dit soms ook wel. Maar ze vindt haar flesje nog ontzettend lekker. Volgens het CB is dat echt niet meer nodig, maar van mij krijgt ze hem nog hoor. Ze heeft straks nog genoeg tijd om al dat warme eten in te halen.
Dus, maak je geen zorgen over het eten, geef haar na een paar happen anders gewoon een lekker flesje toe.
Je zal zien dat naar mate ze ouder wordt, steeds meer interesse krijgt in het vaste voedsel.
Ze heeft het echt nog niet nodig, het is meer een wenperiode op dit moment.

Terug
Bovenaan