Warm eten

<p>Hoi m’n dochtertje is 8 maanden en ze wil geen hap warm eten, sterker nog ze draait haar hoofd om of spuugt het uit, we hebben van alles al geprobeerd potjes , vers , grof , fijn, Melk er door, het rare is voor de rest wil ze alles eten , brood ook een hele plak al! ,  het is alleen maar huilen tot krijsen aan toe, iemand tips ??</p>

En als je warm eten ‘koud’ laat worden? Dus echt helemaal lat afkoelen? Wie weet vindt ze de sensatie warm (nog) niet fijn.

In de natuur is het eigenlijk zo bedoeld dat de hoofdvoeding voor baby's tot 1 jaar borstvoeding is. Nu is dat in deze tijd niet perse vanzelfsprekend en kun je al wat eerder met vast voedsel beginnen. Maar vanuit het perspectief van de natuur is het dus niet zo gek dat er in de huidige tijd baby's zijn die gewoon alleen melk willen danwel nog niet voor het eerste jaar zin hebben in al het vaste eten dat aangeboden wordt. Bij 8 maanden zouden ze het nog prima met alleen melk kunnen doen. Alleen wordt er zo vreselijk vroeg gestimuleerd vanuit het CB met vast voedsel te oefenen (4 mnd!) dat velen op zeker moment denken 'er is iets mis met mijn kind, wil nog geen vast voedsel (of nog niet alles)'. 
Dus ik zou denken.. laat nog lekker gaan. Ze eet al brood, en andere dingen. Plus nog flesjes waarschijnlijk. Kan maar zo zijn dat ze over 2 maand opeens wel warm eten wil. Komt echt goed.

Mijn dochtertje begon met 10.5-11 maanden pas echt een beetje te eten... Daarvoor leefde ze praktisch alleen op borstvoeding ? ze groeide prima en wat Eefje ook zegt, melk is hoofdvoeding tot 1 jaar. Ze is bij mij net 1 jaar geworden en nu begint ze beetje goed te eten. Daarvoor Was het vooral gooien, wegdraaien, huilen en uitspugen.

Hier was t ook lange tijd drama. Nu is ze 13 maanden en gaat het iets beter, maar meestal  is het nog maar 100gram en het enige wat ze écht lekker vindt is aardappels met broccoli of sperziebonen. 
Melk is idd het belangrijkste,  maar hier wilde ze ook geen warm eten omdat het gewoon het minst lekker is. Want een cracker of ontbijtkoek of toetje ging er altijd wél direct daarna in zonder gekrijs. Dus avondeten hoort er ook gewoon bij is mijn motto, al zijn het maar 5 happen. Ik heb haar echt geregeld 'gedwongen' tot eten, hoofd vasthouden en hap erin. En nog steeds doe ik dat vaak bij de eerste 1-2 happen, daarna beseft ze zich vaak dat het toch wel oké is en eet ze wel wat. Avondeten hoort ook bij het leven, ook al is het minder lekker dan brood, koekjes of een toetje.. ze moeten het gewoon ook leren ;)

Mijn dochter is 10 maanden en is ook heel kieskeurig wat eten betreft ze drinkt nog liever aan de borst en dat vind ik prima! Ik werd er in het begin ook onzeker van, maar ik heb het nu geaccepteerd en vind het fijn de reacties hierboven te lezen! Ze is vooral geen liefhebber van brood 

Hier wordt er ook al sinds 7 maanden geen avond eten gegeten en voor de rest alles qua brood en fruit. Nu 5 maanden verder nog steeds niks. Wij hebben contact gehad met de diëtiste (die we nog hadden ivm verdenking koemelk allergie) en die heeft ons aangeraden dat wij bepalen wat ze eet en zij bepaald hoe veel ze eet. Als het maar geen strijd wordt. Gewoon in stukjes neerleggen en in gesprek gaan met je partner wanneer ze stukjes eet betrek je haar bij het gesprek. Ook heeft zij ons geleerd nooit het toetje (yoghurt) niet te geven als ze slecht heeft gegeten dit kan verkeerde associaties opleveren. Het beste is het te accepteren en er relaxed mee om te gaan.

Wij hebben ook alles geprobeerd potjes, vers, zelf laten eten, groenteburger, knijpzakjes met groente, groente en fruit door elkaar niks helpt. Ik heb het losgelaten en geef nog opvolgmelk ivm de juiste vitamine binnen te krijgen. Het komt ooit vanzelf wel:)

Terug
Bovenaan