warm eten

Ons dochtertje van 10 maanden is een moeilijke eter, wat warm eten betreft. Pap, boterham, fruithapje en melk eet ze erg goed. Met haar groentehapje heeft ze altijd wat meer moeite gehad. Als we haar afleiden eet ze een half potje op. Dit is voor mij voldoende. Nu ben ik begonnen met potjes groente, aardappelen en vlees met kleine stukjes (om te leren kauwen). Dit wil ze echt niet eten. Ze begint dan te spelen en spuugt alles weer uit.
Wie heeft er tips voor mij om ervoor te zorgen dat ze dit toch eet?

PS Zelfgemaakt eten geeft hetzelfde probleem.
 
Hoi Susan,

Helaas geen tip, maar mijn dochtertje van 11 maanden heeft hetzelfde "probleem". Ik denk echter dat het op den duur wel goed komt. Ik ga het niet afdwingen, want dan heb je kans dat ze er helemaal een hekel aan krijgt. Zolang je het idee hebt dat ze genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en goed groeit is er volgens mij niks aan de hand. Naar mijn idee is het gewoon een periode dat ze het groentehapje wat minder vinden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel succes,

groetjes Lonneke
 
hoi Susan,

Ik weet niet of je er wat aan hebt, onze zoon Luc is pas 8 maanden. Bij het geven van zijn groente hap merkte ik al snel dat hij bepaalde groente niet lekker vond, en dus uitspuugde. Ik heb wel telkens eerst 2, 3 soms 5 hapje gegeven als ik die groente weer had, snel genoeg merk je of ze het lekker of niet vinden. Ik heb toen de pot appelmoes te voorschijn gehaald en er 1 soms 2 theelepeltjes door de groente gedaan. Nu hoef ik steeds minder vaak er is aan toe te voegen.
Misschien heb je er niets aan, anders succes!
 
Hoi Susan. Met mijn zoontje heb ik eerst de potjes van 8mnd gepureerd. In het begin heel fijn en zo steeds de stukjes groter laten. Voor mijn zoontje werkte dat uitstekend. Misschien heb je er wat aan. Groetjes Renate
 
Dank je voor jullie reacties. Ik ga nu ook nog maar pureren. Dan maar fijner eten.
Lonneke, jij gaf aan dat je niets gaat afdwingen. ALs je dochtertje niet eet, geef je dan iets anders (vla, melk, pap) te eten of krijgt ze niets te eten als ze haar groentehapje niet eet?
 
Onze dochter van 9 maanden eet pas sinds 3 weken groente. Ik doe er een klein beetje diksap er doorheen en nu vindt ze het heerlijk. Ze eet nu een potje helemaal op.
 
Terug
Bovenaan