warm eten

hallo

mijn zoontje is nu 5 maanden, nu wil ik graag een warme hap geven, maar ik weet niet zo goed wat ik kan geven ik heb wel potjes warm eten gegeven, maar je heb niet zo veel keus, nu wil ik het zelf puureren, weet iemand wat ik het beste kan geven,

groetjes coby
 
Hoi Coby,

Je hebt natuurlijk worteltjes en spinazie, dat wordt meestal eerst gegeven en vind je ook in de potjes terug. Verder mag hij vanaf 4 maanden ook bloemkool, broccoli, aardappelen, andijvie, aubergine, rode bietjes, chinese kool, courgette, knolselderij, kropsla, pompoen, postelein, tomaat, veldsla, venkel en witlof. Genoeg keuze als je het mij vraagt. (dit is het lijstje dat het belgische cb me gaf, waarschijnlijk is het in Nederland weer iets anders...)
Veel succes ermee!

Groetjes,
Marian
 
Hoi,

Hier een tip van mij. Je kunt beginnen met wortel + broccoli dit geef je gewoon iedere keer en dan doe je pompoen + broccoli na een tijdje kun je wortel + spercieboontjes geven. Als je het iedere keer met wortel of pompoen combineert kun je heel gemakkelijk overige groenten later introduceren. Het geeft niet om in het begin dezelfde groenten te geven. Vergeet niet om groenten van het seizoen te geven dat is het allerbeste. Succes!
 
Hoi Coby,

Wat moet ik altijd lachen om jouw stukjes (niet beledigend bedoeld!). Het is meer dat ik me weet te herinneren dat jij ongeveer tegelijk met mij beviel (veels te laat!) en elke keer als ik dit forum bezoek zie ik er altijd wel weer een vraag van jou tussenstaan die zo van mij had kunnen zijn. Blijkbaar zijn die drink/slaap-probleempjes heel erg leeftijdgebonden ;-)
Straks mijn dochter haar 4 uur-flesje aanbieden, maar dan moet ik eerst alles uitdoen: de kerstboom moet uit, de radio moet uit, want al die lampjes en lawaai vindt ze allemaal veels te interessant tijdens het drinken.

Groetjes Effie
 
Hoi Coby,

Ik heb een boek waar allemaal babyvoedingsrecepten in staan. Het heet "Handboek babyvoeding" en is geschreven door Amanda Grant. Er staan echt hele leuke en lekkere dingen in.
Ik heb hem besteld bij Bol.com

Groetjes,
Nanda
 
Terug
Bovenaan