Warm eten

Hoi,

Mijn zoontje Beau is nu 2 jaar en 9 maand oud. Hij eet al bijna een jaar geen aardappels en groente meer. Ik heb alles al geprobeerd. Op het consultatiebureau en ook de dokter adviseert om er vooral geen aandacht aan te schenken. Dan gaan ze vanzelf wel eten, maar dat duurt nu allemaal wel heel erg lang.
Soep, gehaktbal en een toetje gaan er wel in, maar daar kun je toch niet op leven?
Ik vind dit echt een heel groot probleem worden. Als ik aan hem vraag waarom wil je dit niet eten? dan is zijn antwoord "gewoon" Ik zit echt met mijn handen in het haar. en echt ik heb alles al geprobeerd, belonen, straffen, negeren enz.....
Wie kent dit probleem? Wie heeft een oplossing? M.A.W Wie kan me helpen?

Iris
 
Hoihoi

Heel bekend probleem hoor. Ik denk dat het ook aan de leeftijd ligt.
Hier een aantal tips. Misschien heb je ze allemaal al geprobeert, maar je weet het nooit.
1. soort stampot maken (alles door elkaar) met het vlees (wat hij wel lekker vindt) er door heen, als hij een hapje vlees neemt, krijgt hij automatisch ook de groente en aardappels binnen.
2. Bijv. een minimum aantal hapjes (bijv. 2) laten nemen, en dan pas een lekker toetje en vlees.
Dit steeds meer uitbreiden (minimaal aantal hapjes) + Belonen!!
3. Vind hij bijvoorbeeld ketchup heel lekker? Dit een beetje er over heen doen.

Ik hoop dat het een beetje kan helpen, want het blijft een moeilijk probleem.


Groetjes Vilies
 
Bekend probleem!!!!!!!!
Mijn dochter wordt over drie weken drie en eet al sinds ze 1,5 niet normaal warm, ja af en toe eens een dagje maar verder om wanhopig van te worden.

We gaven wel altijd een toetje, maar sinds kort vinden we haar oud genoeg om te begrijpen dat als ze niet eet, ze ook geen honger heeft en dus ook geen toetje hoeft te eten. Nu eet ze 's avonds dus soms helemaal nix!
Het heeft wat tijd gekost om er zelf aan te wennen, maar nu lukt dat wel. Voor het eten vertellen we haar wat wij vinden dat ze moet eten om een toetje te verdienen en eet ze dat niet...tja jammer dan!

het leuke ervan is dat ze ook helemaal trots is als het goed gaat, dan zit ze te juichen van 'hoera goed gegeten" maardat zegt nix over hoe het de dag erna zal gaan...

al met al is het moeilijker voor jou dan voor je kind denk ik!!!!!

succes en ik heb gehoord dat de aanhouder wint..kan even duren maar ik geloof er nog steeds in na 1,5 jaar!!!!!

groetjes yvonne
 
Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 3 en heeft vanaf dag 1 niet goed gedronken en daarna gegeten.
Ze is wat aan de kleine kant ( nu 11 kilo en 89 cm), maar ze is wel heel actief.
Ik heb ook lange tijd een probleem gehad met het warm eten en van alles geprobeerd.
Televisie aan, kleine stukjes chips tussen de hapjes door enz. Door veel hierover te lezen van medemoeders ben ik zelf wel wat relaxter geworden. Ik kan het zelf ook accepteren als ze niet eet. Nu zijn we zover dat ze als ze haar bordje leeg eet ze een klein ijsje mag. Gisteren had ze voor het eerst dit jaar haar bordje niet leeg en kreeg ze dus geen ijsje, maar de rest van het jaar is het nog goed gegaan. Hoewel we haar soms wel moesten helpen. Ik had ook nooit gedacht dat ik nog eens tegen andere moeders zou kunnen zeggen dat het goed komt en je het los moet laten, maar het is echt zo.

Veel succes,

Claudia
 
Ik herken het zelf (gelukkig) niet, maar een vriendin van mij had ook zo'n slechte eter thuis. Die at ook wel gehaktballen en op een gegeven moment is zij wat groenten en aardappelpuree door de gehakt gaan mengen. Krijg je en soort van "all-in" gehaktbal. Moet je maar even kijken welke groenten je daarvoor geschikt vindt. Dus eerst alles door elkaar en dan je gehaktballen draaien. Krijgt ze toch van alles binnen. En verder gewoon groente en aardappels blijven aanbieden!
Succes, Patricia
 
tja zo hebben wij een tijdje groente gepureerd en door de pannenkoeken gedaan....tja, werkte een paar keer en toen ze zag hoe enthousiast we reageerde toen ze at was het weer over...dus...wij hebben geconcludeerd dat we best wel voor de gek gehouden worden door ons meissie....ik blijf erbij geen aandacht en niet bijvoeren, komt vanzelf wel weer

yvonne
 
ons meissie is nu 2 jaar 2 mnd. En sinds ca. 5 mnd ook een slechte warm eter. Wij doen er niets op uit, als ze wil eet ze als ze een toetje wil krijgt ze die. Al wil ze het toetje ook lang niet altijd. En zo lang ze niet naar snoep o.i.d. vraagt vind ik het goed. Wat ze de ene dag opeens wel eet wil ze later niet eens proeven. Pasta is het enige waar we het meest succes mee hebben. Aardappelen vind ze niets. Pureren, apart niets helpt.
 
Mijn zoon van 2,7 eet ook al ruim driekwart geen warm eten meer. Hij pikt af en toe een piepertje mee of eet wat pasta. Ik maakte me er eerst ook druk om maar onze huisarts en andere 'ervaringsdeskundigen' zeggen dat ik me er helemaal niet druk om moet maken. En dat doe ik ook niet meer, zeker als je kind verder actief en bijna nooit ziek is en qua gewicht en groei goed zit. Hij eet  om zes uur alleen een toetje en als wij rond zevenen aan tafel gaan, zit hij er wel bij maar dan eet hij meestal een fruithapje en gaat weer van tafel. Mij best! Als hij honger heeft merken we het wel. Verder krijgt hij sochtends een flinke bambix fles met nutrilon, tussendemiddag brood met  pindakaas of leverpastei  (krijgt  hij ook nog wat vlees)  en savonds voor het slapen  een papje rijstebloem met nutrilon.
 
Terug
Bovenaan