Warm houden in bed

Hoi mama’s

Hoe houden jullie je kindje lekker warm in zijn of haar ledikantje?

Mijn zoontje heeft een romper met lange mouwen aan (2 afgelopen nachten voor het eerst gezien de dalende temp) en daarover een badstof puckababy slaapzak en een badstof dekentje van baby’s only (niet voor t merk, maar dan weten jullie misschien welke ik bedoel.

En toch heb ik t idee dat hij soms s nachts wakker wordt omdat t te fris is. Deur is dicht, rooster staat een milimeter open.

Wat kan ik anders doen? Verwarming ben ik eigenlijk niet zo van tijdens t slapen.. kruik helpt vaak maar even. Wie heeft er tips?
 
Hoe oud is je kindje? En hoe warm is het op zijn kamertje?
Klinkt mij namelijk als een best warme combinatie in de oren. Onze oudste van 2 is een koukleum (ze lijkt op mij) en heeft een wollen pyjama van Dilling en ligt dan in een slaapzak van 2,5 TOG. Bovenop vaak nog haar knuffeldeken. De jongste van 4 maanden lijkt meer op papa en is warmbloedig. Ze ligt in haar romper + broekje in een slaapzak van 2,5 TOG met heeeel soms een dun dekentje erover, maar meestal niet
 
Hoe oud is je kindje?

Toen het een paar weken tegen het vriespunt aanzat recent, droeg onze meid een romper korte mouwen, katoenen pyjama en een winterslaapzak 2,5 tog met mouwen. Haar kamer heeft wel een electrische verwarming die waarborgt dat de temp niet onder de 17 graden zakt. Met vrieskou wordt het gerust 13/14 graden daar. Vorig jaar gebruikten we nog een extra gebreide ledikantdeken (toen een slaapzak zonder mouwen). Ze is nu 19 maanden en de deken is gewoon speelgoed. 
 
Wij doen onze dochter ook een body met lange mouwen aan, en dan een puckababy slaapzak teddy uitvoering. Dus de dikke versie + een dekentje half over haar lichaam. Temperatuur in haar kamer is meestal rond de 20graden. Dit alles lijkt me oké. Ze wordt ook wel vaak rond 3u wakker, maar dit zou 'normaal' zijn want heb gelezen dat dit vaak het uur is dat babys het koud krijgen. Of dit klopt of niet weet ik niet 100% ?
 
Hij is 3 maanden. Bij de geboorte een stevige kerel van 4900gr die zijn eigen al meteen goed ip temp kon houden.

Hij wordt ook 1x vaak voor zijn voeding wakker en dan ff sussen en dan slaapt hij meestal weer verder.
Maar nu dan dus koude handjes en soms een koud neusje. Die wandjes vind ik wel handig maar hij slaapt op zijn buik en is soms op zoek naar zijn knuistjes om te sabbelen.

Voor vannacht voor de eerste keer zijn ledikant deken (die in een overtrek moet) naar beneden gehaald en op t voeteneinde de baby’s only deken.

We gaan het zien. Bedankt voor jullie reactie!
 
Mijn dochtertje is vandaag 3 weken en ik meet nog regelmatig haar temperatuur als ik haar luier verschoon, en op basis daarvan baseer ik haar dekentjes. Vaak trapt ze haar eigen dekentjes af als ze het warm heeft. En dan voel ik in haar nek om te kijken hoe warm ze is. Meestal zit ik wel in de buurt van mijn gevoel. Ik doe haar liever niet te veel aan als ze gaat slapen, maar vandaag heb ik haar een shirt met lange mouwen aangedaan omdat het best wel frisjes was.
 
Terug
Bovenaan