Warm weer en voeding

Hallo

Mijn dochtertje is ruim 4 maanden en krijgt borstvoeding. Nu het zulk warm weer is, merk ik dat ze veel aan het smakken is, net of ze een droge mond heeft (ik kan me dit voorstellen, omdat ik dat zelf ook heb met dit weer). Hoe gaan jullie hiermee om, geef je ze extra borstvoeding of geef je ze wat water uit een flesje?
 
Hoi Jeske,
Toen Tymo vorig jaar zo klein was en het zo warm was, legde ik hem gewoon vaker aan. Ze hebben gewoon meer vocht nodig. Ik probeerde er ook goed op te letten dat ik zelf wat extra water dronk. Tymo weigerde echt water uit een flesje, dus soms deed ik dan wat water bij de borstvoeding in de fles. Maar gewoon regelmatig aanleggen, werkte meestal wel voldoelde. Dus i.p.v. dat hij 4 voedingen had op een dag, legde ik hem vooral 's middags als het op zijn warmst was gewoon elk uur aan. Ze drinken dan vanzelf zoveel als ze nodig hebben. Zolang ze nog genoeg natte luiers hebben zit je goed!
Succes!
Liefs,
mar
 
Mijn zoontje krijgt fv. 5x 180cc
Wij hebben hem ook geprobeerd water uit zijn flesje te geven, maar hij gruwelt er van en verslikt zich elke keer. Het is dan ook wel iets dunner dan zijn melk.Want daar zit ook nutriton doorheen.
Mogen ze wel water tussendoor?of thee? diksap?
 
Borstvoeding babies wordt aangeraden vaker aante leggen en zelf op letten dat je voldoende drinkt.

Flesvoeding babies mogen water en thee tussendoor. Diksap hangt van de leeftijd af. Als hij al fruithap krijgt mag diksap ook.
 
Twan dronk eerst ook geen water. Verslikken en proesten. Ik ben het gewoon blijven proberen; hij drinkt nu steeds een paar slokjes, drukt de fles eruit en paar seconden later weer een paar slokjes. Blijkbaar is het in 1x wegtanken met water wat moeilijker. Afgelopen weekend heeft ie rustig 40 cc opgedronken op deze manier en de fles weggedrukt toen ie genoeg had. Hij is nu ook 4 mnd en drinkt met gemak een fles 240 cc s'middags weg. Toch heeft ie met het warme weer dus wel behoefte aan wat extra vocht!
 
Bij mij op het cb radden ze toen aan om extra water bij de fles in te doen. (ze kreeg kv) Ipv 120 cc 140 cc. En dit om de voeding. Gewoon water wou mijn meidje ook niet.
 
Terug
Bovenaan