warm weer: kleding + slapen

Hey dames,

Het is lekker zomers buiten en ik vind het lastig hoe ik Julia moet laten slapen.
Ik ben bang dat ze het snel te warm heeft. Maar als ze het koud heeft wordt ze 's nachts weer wakker.
Overdag laten we haar nu slapen met een romper (evt. met shirtje nog aan, want ze heeft er een hekel aan om deze steeds aan en uit te moeten doen) en een dunne slaapzak zonder mouwen. En ze slaapt onder een lakentje en dunne katoenen deken, zodat we haar nog wel strak kunnen instoppen, want anders slaapt ze niet.
"s nachts slaapt ze alleen in een romper, met een dunnen slaapzak mét mouwen. En ook onder een lakentje + dunne katoenen deken.

Ik voel wel in haar nekje en ze voelt wel warm, maar niet klam. Ik denk dat het dus zo wel oke is, maar twijfel toch.

De afgelopen dagen heeft ze binnen alleen een romper aan gehad. En als we de deur uit gaan een dun broekje en een dun shirtje. Meestal doe ik haar wel iets aan met lange mouwen, zodat ze niet verbrand. En ze heeft een zomer hoedje op. Want ze is kaal, dus dat koppie van haar verbrand zo.

Hoe laten jullie je kindjes nu slapen en wat trekken jullie hen aan met het warme weer?

Liefs Maartje

Ja, lastig hè!

Warren slaapt in een rompertje met lange mouwenen een dunzomerslaapzakje zonder mouwen. Lakens en dekens hebben geen zin, de kans dat Warren als hij wakker wordt ligt waar ik 'm 's avonds neerlegde is nihil: hij host het hele bed door... De nieuwste houding is nu: met zijn bips in de lucht met opgetrokken beentjes met zijn wang op Gijs, het knuffelschaap... Zit er rete oncomfortabel uit, maar ook wel heel schattig.
Slapen op zijn rug doet hij niet.

Overdag hou ik 'm buiten ook in een romper met lange mouwtjes en dun broekje, tegen de zon. Hier ook een kale koter, dus ook een collectie zonnehoedjes. Liever iets te warm dan verbrand!

Binnen tijgert hij rond in een mouwloos rompertje: zo heeft hij ook veel meer grip om te bijna-kruipen en te tijgeren.

Bij de Prenatal hier (Den Haag) waren de dunne slaapzakjes 30% afgeprijsd, ik had voor €22,- 2 slaapzakjes maat 90!

X
Evje

Kyandro heeft het heel snel warm.slaapt s nachts in romper met korte mouw en dunne slaapzak.onder lakentje en dun dekentje

overdag een shirtje en korte broek.
buiten alleen onder de parosol.en met wandelen word hij helemaal ingesmeerd met zonnebrand creme.en uiteraard zn petje op.en zoveel mogelijk uit de zon,

over mn dochter heb ik me nooit zoveel zorgen hoeven te maken,ze is half arubaans,en heeel snel bruin en nog nooit echt verbrand,wel word ze ook ingesmeerd.maar onze Kyandro is echt typisch hollands welvaren haha.

liefs jootje

Moest zo lachen bij het verhaal van Evje.

Ons mannetje is van oktober en host ook het hele bed rond. Als we naar bed gaan ligt hij vaak al dwars of met z'n gezichtje bij het voeteneinde. Ik spiek dan ff bij de deur en dan zie ik een bultje boven het bedje uitkomen. Met de bips de lucht in, knietjes eronder en de armpjes onder zijn borst. En dat van 's avonds een uurtje of zeven tot 'smorgens een uurje of half zeven. Kennen babytjes geen kramp ??? Hij slaapt ook alleen maar op de buik en op de zij.

Lars heeft een romper met korte mouw aan en een shirtje met lange mouw en idd in een zomerslaapzakje zonder mouwen. Heb een lakentje en een deken maar daar ligt hij nooit onder. Schopt alles meteen van zich af.

gr.Dees

Terug
Bovenaan