warm-zwemmen

heej meiden,

wat is het warm, niet?
en morgen............ppfffff
nu dus ook mijn vraag:
je kunt toch wel gewoon in natuurwater zwemmen of niet,
volgens mij kan dat geen kwaad, maar wil ff jullie meningen horen.

groetjes dolfijntje
(week 33)
 
Ik zou er wel mee uitkijken, er kunnen nogal wat bacteriën in dat water zitten.... Zeker in stilstaand water en bij warm weer. Ik zou het toch niet doen.
 
hoi flippertje...
ik heb het nooit zo erg op natuurwater eigenlijk. maar het is nu in het aller begin en dan zitten er vaak nog niet zoveel bacterien in stilstaand water. ik zou alleen niet met m'n hoofd onder water gaan als ik jullie was, voor het geval je iets inslikt, of je kan ook oorontsteking krijgen van bepaalde bacterien.
je kan ook op teletekst kijken voor het water kwaliteit, of ik geloof de brandweer bellen, die nemen geregeld monsters, of de kwaliteit van het oppervlakte water nog goed is.
veel plezier!!!
ps: is er geen zwembad (buiten) bij jullie in de buurt? ik zou daar persoonlijk voor kiezen.
liefs van sandy
 
Je kunt op internet een aantal websites vinden waar in de zomermaanden de actuele kwaliteit van zwemwater staat. Ik weet niet waar je woont maar ik zou even de website van je provincie zoeken, daar is meestal wel een link te vinden naar een website van het waterschap oid. Vooral in de warme weken straks moet je dat wel even van tevoren checken ivm blauwalg en dergelijke.
 
Hey Dolfijn,
Ik denk dat ik het niet zou doen, misschien kun je lekker naar het zwembad gaan, is ook leuk.
Anders bel je je VK toch even.
Succes
Lieffs Tanja
 
hej thnx meiden,

heb voor de zekerheid ook ff mijn huisarts gebeld.
en die zei dat het geen kwaad kon.
ze zei ook nog dat misschien chloorwater wel meer schade aan kan richten dan het natuurwater.

maar in ieder geval bedankt voor jullie meningen.

groetjes dolfijntje
 
Goeie vraag Dolfijntje!

Ik ga straks naar Italië en over een maand naar Frankrijk (ben nu 21 wkn.) en wil graag gewoon kunnen zwemmen. Een meertje of rivier is toch leuker dan zo'n suf zwembad vind ik... Fijn dat je het aan je ha hebt gevraagd, weten wij het ook meteen. Zwem-ze!

groetjes, Maria2
 
Terug
Bovenaan