Warme hap niet lekker????

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Hallo dames,

FF een vraagje, in het begin wilde mijn dochter nog graag een groentehap eten. Die mond ging dan wagenwijd open.
Maar sinds kort is het alleen maar huilen na een paar happen en die mond blijft ook echt dicht.
Nu dacht ik eerst dat het aan mijn kookkunsten ligt. Maar gelukkig at ze ook een zelfgemaakt potje. In het begin heb ik alleen potjes gekocht.
Hebben jullie een tip om het eten wat lekkerder te maken. Ik doe gewoon groenten en aardappelen tegelijk in een blender met soms wat kookvocht om het wat smeuiger te maken.
Bij consultatiebureau zeiden ze dat je de fles voor de groentehap kan halveren zodat ze meer honger heeft....

Iemand een reactie hierop.

Groetjes
mama van Jennifer (11-07-2007)

Hallo

Hmm lastig zeg ja en als ze hun mond dicht houden dan krijg je er echt niets in.
Hoe oud is je dochtertje?
Drinkt ze nog wel goed?
Als ik het goed lees pureer je het eten voor haar, misschien is het een idee om dit niet meer te doen. En dr gewoon stukjes te geven en haar zelf laten eten door het zelf te pakken. Misschien vind ze dat wat. Ja en ander weet ik het ook niet zo goed
succes
hopelijk gaat ze snel weer eten.
 groeten auriske mama van lianne

Hi,

Tom (11 maanden) is altijd al een goede eter geweest, alleen de eerste maanden moest hij niets van stukjes hebben... nu gaat dat goed.
Maar alleen wanneer het eten afkoelde wilde meneer niet meer, moeilijk doen, tegen sputteren, huilen, driftig worden..
Nu heb ik bij de hema zo'n warm-houd-bordje gekocht, waar je warm water in kan doen..
en sinds dien gaat alles weer prima!

Weet niet of het bij jou kindje hier ook aan ligt?
Tis maar een tip!

Nens

Hoi,

Maak er maar geen drama van. Heather is nu 14 maanden en een keer in de zoveel tijd is het hier goed mis met avond-eten. Een paar tips;
- wat opvolgmelk door het eten (wordt het smeuiger van)
- zelf laten eten (broccoli, worteltjes en dergelijke gewoon heel geven. Je moet wel tegen de troep kunnen)
- wat zelfgemaakte appelmoes door het eten

Als je kindje verder goed eet dan is het echt geen ramp hoor, als het avondeten even wat moeilijker gaat!

Succes, KT

Mijn vreetbeertje wilde opeens ook niet meer eten. Begon al te huilen als hij het bordje zag. Op een gegeven moment heb ik het gewoon voor hem neergezet, zodat hij ermee kon spelen. (eten moet leuk zijn, zeggen ze, he). En warempel binnen een weekje at hij weer! Hij wil gewoon zelf voelen, graaien en gooien, en dan vindt hij het goed dat ik het lepeltje erin stop (mondje gaat weer open). Af en toe ook lekker zelf de lepel vasthouden enzo. Het avondeten is hier dus een grote kliederzooi, altijd veel schoonmaakwerk (Christian, ik, stoel, vloer, alles zit onder), maar dat vind ik niet erg. Hij eet met smaak op deze manier! Prima toch dan?

Wat ik dus maar wil zeggen, onderschat het 'zelluf doen' niet!
Persoonlijk heb ik het flesje ook altijd als toetje gegeven, na de groente. Zodat ze idd toch iets meer honger hebben.
Veel succes!

hoi,
mijn dochtertje is nu 15 maanden en eet al met de pot mee. Ik houd dan natuurlijk wel rekening met koken met haar. Ik heb haar altijd, zodra ze stukjes kon eten (10 maand) zelf laten eten. Wordt inderdaad een knoeiboel, maar ze vind het geweldig. Tussendoor geef ik haar dan hapjes met een lepel of vorkje. Zo krijgt ze genoeg binnen. Ze krijgt altijd een toetje (yoghurt met fruit of een danoontje) als laatste, of ze wel of niet genoeg gegeten heeft maakt niet uit. Dit betekent gewoon einde maaltijd. Ze weet nu ook dat ze na het toetje van tafel mag.
Ik heb nooit een fles melk achteraf gegeven, ondanks het advies van het cb. Ik ben gelijk met yoghurt begonnen en gaaf haar de fles melk voor het slapen gaan. Aangezien ze om 17:30 eet en om 19:30 naar bed gaat, vond ik het niet nodig om bij het avondeten melk te geven. Ze krijgt water om te drinken bij het avondeten, zonder drinken eet ze toch minder.
Ze heeft ook perioden (nooit langer dan een week) gehad dat ze echt veel minder eet. Maar dat heb ik dan zo gelaten, ze at vanzelf weer meer. En soms haalde ze het in.

oh ja een tip om het eten lekkerder te maken:
- beetje melk (flesvoeding) of tomatenblokjes met sap erdoor heen pureren.
- in het kookboek van de AH Opperdepop! staan geweldige recepten.

Terug
Bovenaan