warme maaltijd bij 5,5 maand

Meiden,
Volgens het CB mag m'n zoontje bij 6 maanden, 4 voedingen. 3x melk en 1x groente. Daarnaast mag hij fruit.
Hij krijgt nu 4x borstvoeding en   daarnaast oefen ik met groente en fruit eten. Dat is ter aanvulling. Kan ik nu met 6 maanden het beste 's avonds de groente  eerst geven en dan aanvullen met melk i.p.v. andersom? Hoe geven jullie de warme maaltijd? Puur uit potjes, groente gekookt met stukjes? Doen jullie er aardappel bij of vlees of boter of appelmoes?
Ik gebruik nu potjes maar vind ze zelf erg vies en ga het liefst over op onze groente die we zelf ook eten. Maar dat is elke dag anders en krijgt hij dagelijks dus iets nieuws. Bovendien zijn maaltijden met stukjes erin nog niet zo erg favoriet. Hoe doen julie dat? Groeten marijke
 
Hoi Marijke,
Toen mijn zoontje begon met de groente heb ik die fles gewoon laten   vervallen. Hij
kreeg toen een potje groente en een half kopje yoghurt met een halve verkruimelde liga
erdoorheen. Dat ging prima en hij heeft er genoeg aan.
Hij kreeg op dat moment dus 3 flessen, fruit en groente.
De potjes van 6 maand vind hij wel lekker. Die van 8 maand met stukjes vind hij niks.
Daar zit ook minder smaak aan. Inmiddels is Quinten bijna 11 maand en eet hij ook wel
eens eten wat ik zelf heb gemaakt en dan geprakt. Dat wil hij nu wel. Ook krijgt hij sinds
8 maand een boterham tussen de middag en 's ochtends pap.
Het is gewoon wennen en heel veel proberen. Het komt vanzelf dat ze eten met stukjes
wel willen hebben. En als je het liever zelf maakt kijk dan eens op www.keukenkikker.nl
dat is een hele leuke site voor zelf hapjes voor je kleintje maken.
Succes ermee.
Groetjes Melanie
 
Hoi,

Wij zijn nu een week bezig met introductie van bijvoeding.
Het cb zei het volgende als schema wat mooi zou zijn:
bv
fruit
bv
groente met aansluitend bv
bv

Dus 's avonds eerst groente en dan meteen de bv er achteraan geven. De laatste bv mag dan uiteindelijk ook vervangen.

Wij geven alles vers en hele stukken. Potjes vind ik ook niet ideaal nu. Ik zou het zelf ook niet graag eten en het is net zo makkelijk om gewoon zelf een banaan uit z'n schil te halen. Stukken geven is helemaal makkelijk, maar je prakt hem ook zo. Daar hoef je geen potje voor te kopen. Ik heb ook meteen een voorraadje groente in de vriezer gegooid, gekookt en wel.
 
Terug
Bovenaan