Warme maaltijd

<p>Dochter van bijna 1 jaar eet slecht de warme maaltijd. Er zijn een aantal potjes die ze eet. Probeer haar zo veel mogelijk met ons mee te laten eten, dat wilt <span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">ze ook graag alleen eet ze dan twee happen en de rest gaat op de grond. Zelfde met stukjes fruit. Man maakt zich zorgen dat ze het nooit gaat leren of iets te kort komt. Iemand tips?</span></p>
 
Rustig blijven leuk houden speeldetdewijs klappen als ze wel wat heeft genomen. Zelf zeggen hmmm wat lekker geen aandacht aan schenken en lekker laten gaan komt vanzelf goed. Mee eten van jou bord helpt hier ook
 
Misschien overdag tussendoor al wat dingen proberen aan te bieden? Wij proberen het eten aan tafel gezellig te houden (daarmee bedoel ik niet dat dat bij jullie niet zo is :)), zodat het geen vervelend iets wordt. We hebben trouwens ook een fase gehad waarbij ze alleen at als de tv aan stond. Ben ik eigenlijk geen fan van, maar dan werd er wel gegeten. Gelukkig een fase. ;-)
Ze is nog jong, dus hopelijk komt het vanzelf goed!
 
Wij hebben een fase gehad dat onze dochter ineens weer alleen potjes van 6+ maanden wilde (meer gepureerd) en nu wil ze alleen maar echte stukken zodat ze met dr handjes kan eten (wat een bende is dat ??). Ik ben haar gedurende de dag stukjes fruit en groente aan gaan bieden toen ze alleen gepureerd voedsel wilde. Dan kreeg ze over de hele dag toch best wat binnen. Soms werken dingen als maisvingers of van die groentesticks voor baby's ook goed. Die smelten in hun mond en kunnen het goed leren eten makkelijker maken. Het is vervelend maar ik denk wel dat ze het gaat leren?
 
Terug
Bovenaan