warme maaltijd

Hallo allemaal,
Onze zoon van 10 maanden vind warm eten niet lekker. Ik probeer elke keer weer wat anders maar na drie happen houdt hij het voor gezien. Wie herkent dit en wat kan ik eraan doen?
 
Je moet echt proberen een paar dagen achter elkaar hetzelfde te geven en doorzetten! Dat is echt het enige wat helpt, en dan natuurlijk niks anders in de plaats geven hè, als ze goede honger hebben eten ze het wel, dat is mijn ervaring, zo hebben mijn kinderen het geleerd en die eten nu dus echt alles hè.
 
tja mijn zoontje heeft ook een duidelijke voorkeur voor bepaald eten. Ben juist expres begonnen met groente, omdat ik niet wilde dat hij alleen zoete dingen (fruit) zou lusten. Maar de potjes met wortels en tomaat vindt hij heerlijk, maar groene groente, hmmm paar hapjes en dat is het. Hij is nu trouwens 7 maanden. Heb al is gehoord om eten dan te mixen met appelmoes, zelf ben ik daar geen voorstander van, maar jij misschien wel. en dan langszaam afbouwen.

Succes in elk geval.
 
Het kan een periode zijn die toch weer overgaat. Mijn dochter heeft rond die leeftijd ook wekenlang heel slecht gegeten van warm eten. Ze at wel overdag wel fruit, brood, liga's en yoghurt, dus daar gaf ik haar dan maar wat extra's van als ze haar warm eten weer niet hoefde. Ik bleef het wel proberen en na een tijdje ging ze wel weer warm eten.
Ik heb ook nog een tijd lang het warme eten gepureerd omdat ze alle stukjes iedere keer terug zat te spugen, en dat wilde ook wel eens helpen.
Ook niet teveel laten drinken voor het eten kan een tip zijn.
'Zelluf doen' zou je ook nog kunnen proberen. Ik geef haar een lepel en een bord met een klein beetje erop en daar mag ze naar hartelust mee knoeien. Tussendoor schuif ik de hapjes naar binnen en dat werkt meestal wel goed. Het is een knoeiboel en het eten zit regelmatig in haar haar, maar goed. Als ze zo wel eet, vind ik het prima. Netjes eten leer ik haar over een tijdje wel aan en met een zeiltje onder de kinderstoel is het zo weer opgeruimd.....
Succes.
 
Mijn zoontje, inmiddels ook alweer 10,5 maand, vond eten met stukjes niet te eten tot ergens vorige week. Opeens eet ie wel en hoeft het niet meer gepureerd... Achteraf gezien dus gewoon een kwestie van volhouden. En wat ik deed: elke avond aanbieden maar als hij niet wilde, niet dwingen. Dan maak je er een strijd van en eten ze steeds slechter. Gaf ik 'm in zijn laatste fles een paar lepels bambix zodat hij in ieder geval geen honger kreeg snachts. Om oorzaak-gevolg (geen avondeten betekent een lekkere papfles) te begrijpen zijn ze nu nog te klein. Succes ermee!
 
Hoi hoi,

Mijn dochter vind het ook nix. Totdat ik vorige week een liga door haar avondeten verkruimelde. Heel fijne stukjes, en geweldig dat ze het ineens vond. Het maakt het geheel wat zoeter. En liga is goed voor ze, dus waarom niet. Misschien een idee??

Heel veel succes!!!
 
Terug
Bovenaan