warme maaltijd

Mijn zoon is nu bijna 8 maanden en eet prima zijn bordje pap leeg, ook de boterham gaat er prima in. Het avondeten wil alleen niet altijd zo goed lukken. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te koken, maar Mick krijgt ook wel eens een potje. Er zijn maar enkele dingen die hij lekker vindt als ik het zelf maak. Het bakje yoghurt wat hij na afloop krijgt gaat er weer wel goed in. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe kan ik het eten lekkerder/aantrekkelijker maken. Soms denk ik ook wel eens dat hij veel "moet" eten op een dag. Rond 15.00 uur krijgt Mick nog een fles melk en dan moet hij om 17.00 uur weer warm eten? (het schema is van het  CB).  Ik ben benieuwd naar een reactie!!!
Groetjes.

Hoi. Onze dames vonden het warme eten pas echt lekker toen ze 10 maand waren....Denk ook dat de fles EN het warme eten te dicht op elkaar zitten. Waarom geef je hem om 3 uur een fles? Ons schema is:
ong. 8.00 uur pap
            10.30 fruit
            12.00 brood
            16.00 warm eten
            19.00 pap
Misschien heb je er wat aan. Succes

Hallo!

Mijn zoon is bijna 8,5 maand en zijn schema is als volgt:
09:00 papfles
10:30 uur boterham
12:00 fruit
15:00 fles
18:00 warme maaltijd
21:00 fles

Ryan wil ook niet altijd even veel van zijn warme maaltijd eten. Dan geef ik hem een toetje en als hij echt heel weinig van zijn maaltijd op heeft dan geef ik hem gewoon een liga of een rijstwafel. Dat eet ie dan wel.

Ik weet eigenlijk ook niet hoe je je eten aantrekkelijker kan maken. Ik kook meestal 5/6 dagen zelf en geef 1/2 dagen een potje. Het is niet zo dat ie het potje lekkerder vindt want die laat ie net zo goed wel eens de helft van staan. Meestal voeg ik wortel of tomaat bij zjin maaltijd omdat ie meer smaak hebben.

Volgens mij heb ik je niet echt kunnen helpen, maar ja veel succes.

Ik geef mijn dochter volgens de Rapley methode. Ze eet alles wat ze voorgeschoteld krijgt. Misschien dat heel voorzichtig hier mee kunt beginnen. Daarintegen eet ze ect geen potjes... ja 2 lepeltjes, maar daarna is het een drama.
Maar ja ik geef persoonlijk liever verse groente en bij ons ligt er altijd standaard een extra courgette in de koelkast

Terug
Bovenaan