Warme nachten

<p>Hoi allemaal,</p><p>Hoe gaan jullie om met dit warme weer? Mijn dochter is net 5 dagen oud en ik vind de warme nachten zo lastig. Wat trekken jullie je kleintje aan? Mijn kraamhulp zegt dat, ook met dit warme weer, ik de kleine snachts moet in stoppen met een kruik + romper en daar overheen een truitje met broek. Maar dit is toch veelste warm?</p>

Doen waar jij goed bij voelt wel is het zo baby van 5 dagen oud kan nog niet goed zelf temperatuur houden in lichaam ik zal gewoon broekje shirtje aan doen en lakentje er over of alleen kruik met lang rompertjes mauwen en dun broekje en snachts checkken als de baby te warm is ja of nee 

Tijdens de nachtvoeding zou je even kunnen temperaturen. Meten is weten! Ik zou een romper korte mouw en een pyama (lange mouwen) aan doen met een lakentje erover. Onze baby van 4 maand heeft alleen een romper en een lakentje aan vannacht :) 

Hangt ook af van de temperatuur in de kamer denk ik! Bij ons is het echt warm, 29 graden ofzo dus ze ligt in alleen luier, maargoed ze is bijna 9 mnd. Ik zou gaan voor romper met dun lakentje. Kruik vind ik te bizar voor woorden in deze hitte..

Ik zou gaan voor een lange luchtige pyjama met een lakentje en even temperatuur meten en voelen tijdens de nachtvoeding. Hangt er ook vanaf hoe warm de kamer is, maar een kruik vind ik nu echt onzin hoor. 

Een kruik met dit weer? Zou ik niet doen hoor. Mijn dochter is in februari geboren en zelfs toen hebben we geen kruik gebruikt. Met kleding kom je een heel eind. Ik zou nu een romper lange mouw, broekje en lakentje doen. Tenminste mits het ook warm is in de slaapkamer, en idd even temperaturen voor de voedingen. 

Kruik zou ik ook echt niet doen, ik ga al zweten als ik eraan denk haha. Gewoon een shirtje met lange mouw, broekje met lange pijpen en een lakentje? Denk dat dat wel voldoende is.. maar t is altijd moeilijk met zo'n kleintje...

Mijn dochter is nu vijf weken en was tijdens die vorige hittegolf afgelopen maand ook nog geen week oud. Hier droeg ze een romper met korte mouwen en een boxpakje of broek en truitje met lange mouwen. Ook sliep ze tot onder haar oksels onder een laken en dekentje. Kruik hoefde niet, maar we temperatuurden wel telkens als ze wakker was ‘s avonds en ‘s nachts. Zoals gezegd , meten is weten. Ons meiske had trouwens helemaal geen last van de warmte toen (nu wel). De kraamhulp zei ook: ze komt net uit je buik en daar is het 37 graden... dus eigenlijk wel logisch dat ze er toen geen moeite mee had...

Terug
Bovenaan