Warmhoudkruiken!

Hoelang moet je het bedje van je pasgeboren baby met kruiken blijven verwarmen? Mijn zoontje is nu bijna 6 weken, en hij weet zich al aardig op temperatuur te houden. Hij is wel een tevroeggeboren kindje, was uitgerekend 29 januari 2011 en hij is geboren op 23 december 2010.
 
Probeer het gewoon is uit. Ga dan na een uurtje even voelen of zijn voetzooltjes nog warm zijn of in zn nekje. Als hij koud aanvoelt kan je dan altijd nog een kruikje maken en naast hem leggen.

Mijn kids kregen in de eerste week al geen kruik meer.(ze zijn van begin oktober en eind november)
 
Je schrijft dat hij zich aardig op temperatuur kan houden, wat is aardig? Temperatuur je hem nog regelmatig en is zijn temperatuur nog wel eens te laag?
Je was 29 januari uitgerekend en dus is je zoon in leeftijd gecorrigeerd nog geen week oud, het zou niet gek zijn als hij zich nog niet helemaal op temperatuur kan houden.
Het beste kan je de kruiken langzaam afbouwen, dus als je 2 kruiken gebruikte, die je ook 's nachts nog eens verving, dan kan je naar 1 kruik gaan, dan 's ochtends temperaturen en als dat goed gaat, na een paar dagen naar alleen 's avonds nog een kruik, en dan weer controleren door te temperaturen of dat goed gaat en de volgende stap is dan alleen nog voorverwarmen.
En steeds controleren door te temperaturen, alleen in het nekje voelen is niet genoeg.
 
ik heb zelf de kruik maar een week gebruikt maar toen was het wel een stuk warmer. Ik kan me voorstellen dat het in de winter toch wat kouder is voor een kindje van 6 weken....ik zou inderdaad langzaam afbouwen en wat wel altijd lekker is als je de kruiken hebt afgebouwd is om het bedje van te voren nog wel warm te maken met een kruik, dat slaapt lekkerder maar zorgt er ook voor dat ze niet teveel afkoelen.
 
temperatuur moet zijn tussen 36,5 en 37,5
Ons kindje had ook moeite met temperatuur.
Wel langzaam afgebouwd met kruikjes en steeds controleren met termomether.
eerst kruikjes afgebouwd en later ook het dragen van een mutsje.
bv proberen om overdag zonder kruik maar wel met muts in het wiegje te laten slapen. 's nachts wel een kruikje maar dan bv 1 ipv 2 en dan tijdens nachtvoeding temperaturen.

voelen aan het nekje kan ook wel maar als je onzeker voelt - meten is weten.
 
Hoi Irma,
Onze zoon is ook in de winter geboren.(vorig jaar januari) Hij was niet te vroeg geboren, maar had een vrij laag geboorte gewicht en dus ook geen enkel vetje. Wij hebben best wel lang zijn bedje voorverwarmmd met een kruikje. Wij deden hem altijd in bad voor het slapen gaan en we hadden zelf het idee dat het lekker was om na een warm bad in een wam bedje te gaan liggen. Dan sliep hij ook altijd goed in. Ik denk dat wij dat wel tot een maand of 4/5 gedaan hebben. Wij dachten altijd maar, baad het niet, dan schaad het ook niet! Ik zou het dus nog lekker blijven doen!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan