Warmte en productie

Dag allemaal,

Ik merk dat ik s avonds met dit warme weer niet genoeg melk produceer. Mijn kindje wil meer drinken dan eruit komt. Ik heb al geprobeerd haar meerdere avonden vaker te laten drinken maar de productie gaat niet omhoog. Hoe doen jullie dat?

Dat moet genoeg zijn..

Evt geprobeerd met kolven het wat op te wekken?
Ik heb zelf de ervaring niet maar je leest soms dat productie kan teruglopen en dat borstvoeding niet meer toereikend is. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of dat het geval is, maar je zou verwachten dat je dan overdag dat probleem ook hebt..

Hoe lang voed je avonds dan?
Het is niet evt extra zuigdrang? En daardoor onrust?

Hoi! Ik leg de hele dag door extra aan met deze warmte. Dus elke 2 uur ongeveer. 's avonds komt ze dan juist weer wat minder om te drinken (ze is 7,5 weken). Misschien helpt het als je niet alleen' s avonds extra aanlegt?

Als ik mijn productie een boost wilde geven deed ik aan wissel voeden. Dus bijvoorbeeld links, rechts en dan weer opnieuw links etc. Mijn zoontje dronk eigenlijk altijd maar 1 borst per keer, maar als hij meer nodig had bood ik dus meerdere keren beide borsten aan. Hij heeft ook behoorlijk lang om de 2 uur gedronken daarom voldeed normaliter 1 borst per keer. Succes hoop dat je er wat aan hebt.

Als je bv geeft moet je goed drinken. Nu het warm weer is zal je meer vocht verliezen en moet je nog meer drinken.
Ik merk dat dit ook bij mij het geval is, met een drukke dag en minder goed drinken produceer ik minder.
Is het warm weer dan ook en zelfs met sporten als ik veel zweet is productie lager.
Drinken, drinken, drinken en goed blijven eten, daar heb je soms ook geen zin in met het warme weer maar wel essentieel voor ons als bv moeders ?

Terug
Bovenaan